معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: در حال حاضر 96 درصد جمعیت واجد شرایط کشور باسواد هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ علی باقرزاده در دیدار با استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه هم اکنون 96 درصد جمعیت واجد شرایط کشور باسواد هستند افزود: بیسوادی تا سه سال آینده در ایران به طور کامل ریشه کن خواهد شد.

وی با بیان هدف گذاری سازمان نهضت سواد آموزی برای باسوادی 280 هزار نفر در سال جاری است افزود: از این تعداد 4 هزار و 500 نفر سهمیه چهارمحال و بختیاری می باشد.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری 15 هزار بیسواد دارد که می توان در یک دوره سه ساله این تعداد را به صفر رساند.

بافرزاده با اشاره به تحول و رونق در بخش های مختلف آموزش و پرورش و افزایش میانگین نرخ سواد در جامعه در دولت یازدهم، گفت: افزایش سواد کاربردی در جامعه از عوامل بهبود زندگی مردم و ارتقای شاخص های توسعه ای است.

استاندار چهارمحال و بختیاری نیز در این نشست به دست آوردن نرخ دقیق و حقیقی بیسوادی در استان را الزامی دانست و گفت: آمارگیران طرح سرشماری عمومی نفوس و مسکن می توانند با پرسش های مشخص وضعیت تحصیلی خانوارها را ثبت کنند.

قاسم سلیمانی افزود: استان چهارمحال و بختیاری در سال 1393 در رتبه 26 سوادآموزی کشور قرار داشت که با فعالیت های صورت گرفته در سه سال گذشته هم اکنون جزء پنج استان برتر کشور در زمینه مبارزه با بیسوادی است.

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی برای شرکت در جشن بازگشایی مدارس، بررسی نحوه پیشرفت طرح پرسش مهر و بازدید از مدارس استان، به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار