شهرکرد؛

چهار هزار و ۷۰۰ نفر تحت پوشش سوادآموزی

امسال ۴ هزار و ۷۰۰ نفر در استان چهارمحال و بختیاری تحت پوشش طرح دوره سوادآموزی قرار گرفتند.

عملکرد بیش از ۱۰۰ درصدی نهضت سواد آموزی
به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ بهروز امیدی مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امسال ۱۵ هزار و ۲۴۳ نفر فاقد مدرک تحصیلی در استان شناسایی شده است گفت: از این تعداد ۴ هزار و ۷۰۰ نفر تحت پوشش طرح دوره سوادآموزی قرار گرفتند.

وی افزود: در سال جاری عملکرد نهضت سوادآموزی استان در پوشش بیسوادی، بیش از ۱۰۰ درصد بوده است.

امیدی با بیان توزیع بن سوادآموزی در ۲ شهرستان بروجن و فارسان اضافه کرد: از ۱۲۶ بن سوادآموزی تعلق گرفته به شهرستان بروجن، ۴۰ نفر و از ۱۳۰ بن تعلق گرفته به شهرستان فارسان ۶۸ نفر بن دریافت کردند.

وی با اشاره به برگزاری دوره‌های ۱۲۶ ساعته به منظور توانمند سازی مربیان نهضت سوادآموزی با مشارکت جهاد دانشگاهی ادامه داد: در این دوره‌ها شیوه‌های آموزش به یک فرد بزرگسال با توجه به مباحث روانشناختی تدریس می‌شود.

امیدی با اشاره به این که هزینه ثبت نام در این دوره‌ها ۳۸۵ هزار ریال است گفت: آموزش‌دهندگانی که سال‌های ۸۷ تا ۹۵ با نهضت سوادآموزی همکاری داشته‌اند، می‌توانند در این دوره‌ها شرکت کنند.

امیدی یادآور شد: طبق گزارش مرکز آمار ۳ هزار و ۲۶۰ کودک استان در سال ۱۳۹۰ از تحصیل بازماندند.

وی اضافه کرد: کم‌تر از ۵۰۰ نفر از بیسوادان استان بین ۱۰ تا ۲۰ سال سن دارند و مابقی در رده سنی ۴۰ تا ۵۰ سال می‌باشند.

امیدی همچنین گفت: افراد بالای ۵۰ سال فقط می‌توانند در آزمون پایان دوره سوادآموزی شرکت کنند و امکان استفاده از کلاس‌های آموزشی و بسته‌های حمایتی برای این افراد وجود ندارد.

انتهای پیام/خ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار