شهرکرد؛

شناسایی بیش از 15 هزار بیسواد در چهارمحال و بختیاری

15 هزار و 243 بیسواد در رده سنی 10 تا 49 سال در استان چهارمحال و بختیاری شناسایی شد.

شناسایی بیش از 15 هزار بیسواد در چهارمحال و بختیاریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ معاون سواد آموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: 15 هزار و 243 بیسواد در رده سنی 10 تا 49 سال در بانک اطلاعات بیسوادان استان شناسایی شدند که 5 هزار و 526 نفر آنان مربوط به مناطق روستایی است.

مرتضی ارشادی افزود: در حال حاضر یک هزار مدرس حقوقی (کارمندان آموزش و پرورش) و حقیقی (دانشجویان و دانش آموزان) به صورت آموزش فرد به فرد در مقطع سواد آموزی و کلاسی در دوره انتقال و تحکیم مشغول تدریس و آموزش بی سوادان هستند.

وی ادامه داد: سال آینده افراد حقیقی در حوزه سوادآموزی با مدرک فوق دیپلم به بالا و متناسب با حجم فعالیت بیمه خواهند شد.

ارشادی با اشاره به توزیع 4 هزار و 578 بن 10 میلیون ریالی بیسوادی در مناطق 17 گانه ادارات آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت: بیسوادان روستایی زیر 50 سال می توانند تا پایان امسال با مراجعه به ادارات سواد آموزی سراسر استان و ثبت نام، انعقاد قرارداد و انتخاب پشتیبان جهت تعلیم، بن بیسوادی را دریافت نمایند.

وی اضافه کرد: آزمون گیری سوادآموزان روستایی از تیر تا آبان سال آینده انجام می شود که در صورت موفقیت در امتحانات و اخذ گواهینامه سوادآموزی، می‌توانند بن خود را نقد کنند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری با اشاره به پیش بینی شرکت 4 هزار و 500 بیسواد در دوره های سواد آموزی افزود: از ابتدای سال جاری 4 هزار و 800 بیسواد در استان در این دوره ها شرکت داشتند که عملکرد 104 درصدی را نشان می دهد.

انتهای پیام/ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار