دانشجویان دانشگاه شیراز از امروز پنجم مهر ماه سال تحصیلی خود را آغاز کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ محمد علی افشانی استاندار فارس گفت: استان فارس دارای موقعیت و جایگاه والایی در مباحث علمی است که این روند باید ادامه داشته باشند.
افشانی افزود: دستگاه های استان فارس باید پژوهش ها و مباحث مربوط به استان را در اختیار دانشگاه های شیراز قرار دهند و باید ایجاد اشتغال در استان باشد نه اینکه سفارش کار برای دیگران داشته باشیم.
وی ادامه داد: توانایی علمی و توسعه دانش موفقیت و سربلندی کشور را به همراه دارد و امروز در جهان وضعیت تعلیم و تربیت نشان دهنده توسعه یافتگی کشور است.
افشانی با بیان اینکه تکریم نخبگان و دانشمندان موفقیت به همراه دارد، خاطر نشان کرد: تمامی دستاورد ها در کشور هایی به وجود می آید که دانشمندان آن ها مورد احترام هستند.
استاندار فارس با اشاره به اینکه شهدا وظیفه خود را برای کشور انجام داده اند، گفت: توانایی علمی، توسعه دانش و فناوری پاسداشت خون شهدا است.
مجید ارشاد رئیس دانشگاه شیراز در این مراسم گفت: آنچه که بسیار با اهمیت است حمایت دستگاه ها و سازمان های مختلف از طرح ها و پروژه های تحقیقاتی دانشگاه های استان است.
رئیس دانشگاه شیراز با اشاره به اینکه دانشگاه باید در چالش های اجتماعی نیز ورود کند، گفت: دانشگاه ها به غیر از مباحث علمی و پژوهشی ماموریت های اجتماعی برعهده دارند.
رئیس دانشگاه شیراز تصریح کرد: هدفگذاری هایی مد نظر است که در دانشگاه شیراز موضوع انرژی و خشکسالی اولویت استان فارس است که باید مد نظر قرار داده شود.
در پایان این مراسم از 10 نفر دانشجویانی که در سال تحصیلی گذشته در کشور و در دانشگاه های شیراز رتبه اول را کسب کرده بودند با اهدای هدایایی تقدیر شد.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار