با حضور وزیر بهداشت و درمان سه طرح عمرانی ،بهداشتی و درمانی در شهرستان سرخس به بهره برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،دکتر سید حسن هاشمی پلی کلینیک شرکت گاز سرخس و مرکز بهداشتی درمانی روستای کندکلی این شهرستان را افتتاح کرد.


وزیر بهداشت در مراسم افتتاح این طرح ها گفت: از این پس با هماهنگی که با وزارت نفت و شرکت گاز سرخس انجام شده خدمات درمانی این مرکز در اختیار عموم مردم قرار می گیرد.

دکتر هاشمی افزود برای تامین کادر درمانی سرخس تلاش می شود اما جذب نیرو موکول به تامین بودجه برای جذب نیرو است.

وی با پذیرش کمبود تجهیزات پزشکی و پزشک متخصص در سرخس گفت: وضعیت سلامت مردم قابل مقایسه با چیز دیگری نیست و باید برای توسعه بهداشت و درمان هزینه کرد.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به ۵۰ تخت بیمارستانی فعال در شهرستان سرخس اظهار داشت: با توجه به جمعیت سرخس،این شهرستان نیازمند ۵ تا ۶ برابر افزایش تخت های بیمارستانی است.

دکتر سید حسن هاشمی با اشاره به اینکه بر اساس استانداردها به ازای هر یک هزار نفر باید ۱.۷ تا دو تخت بستری باید ایجاد شود خاطر نشان کرد: مشکل کمبود تخت های بیمارستانی تنها به یک استان خاص اختصاص ندارد و بسیاری از شهرهای کشور با آن روبرو هستند.

دکتر هاشمی با تاکید بر اینکه هیچ افتخاری از این بالاتر نیست که خدمت به مردم داشته باشیم اظهار داشت: اگر در شهرستان ها خدمات رشد پیدا کند به طور حتم مراجعه به مراکز استان ها کاهش پیدا می کند و از سرگردانی بیماران کاسته می شود.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه با کاهش هزینه های بستری درمناطق شهری به شش درصد و در مناطق روستایی به سه درصد، میزان مراجعه به مراکز درمانی نیز افزایش یافته است خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه تحول متخصصین مقیم نیز افزایش و اعزام از شهرستان ها به مراکز نیز کاهش یافته است.

وی با تاکید بر اینکه مدیریت بهداشت و درمان در شهرستان سرخس باید واحد باشد و کلینیک تازه تاسیس باید به صورت مکمل با بیمارستان لقمان حکیم به مردم خدمات ارائه دهد اظهار داشت: وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز همکاری لازم را برای تامین نیروی مورد نیاز برای پیشبرد اهداف این کلینیک خواهد داشت.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی همچنین تاکید کرد: تلاش می شود علاوه بر افزایش ظرفیت بیمارستان لقمان حکیم، کمبود های تجهیزاتی این مرکز از جمله سی تی اسکن نیز مرتفع شود.

این طرح در زیر بنای شش هزار و ۵۰۰ متر مربع و در سه طبقه با اعتبارات وزارت نفت با هزینه بیش از ۳۵۰ میلیارد ریال ساخته شده است.

این کلینیک که با کاربری بیمارستان ۳۲ تختخوابی ساخته شده است، علاوه بر خدمات تخصصی، خدمات پاراکلینیکی از جمله آزمایشگاه و رادیولوژی نیز ارائه خواهد داد.

قرار است با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در تامین نیروی متخصص، علاوه بر خدمات رسانی به مجموعه کارکنان شرکت گاز این شهرستان، عموم مردم نیز از این خدمات بهره مند شوند.

انتهای پیام//م.ر



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار