مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد گفت: طی بازدید از 320 بازار و مرکز تجاری در شهر مشهد، متاسفانه تنها 3 بازار مشهد تاییدیه ایمنی دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، آتشپاد دوم حسن جعفری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه افزود: سازمان آتش‌نشانی مشهد در کنار رسالت عملیاتی خود بازدیدهای پیشگیرانه را انجام می‌دهد که در شش ماهه سال جاری، 1848 بازدید پیشگیرانه انجام شده که تنها یک سوم از این بازدیدها منجر به رفع خطر و اخذ تاییدیه ایمنی شده است.

وی در خصوص بازدیدهای صنفی گفت: در حوزه صنفی 4500 تا 5000 واحد صنفی با هماهنگی اتحادیه‌ها بازدید انجام شد که 90 درصد آن منجر به تاییدیه ایمنی می‌شود.

آتشپاد دوم جعفری تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری تاکنون 1746 واحد صنفی مورد بازدید قرار گرفته است که 629 مورد آن موفق به دریافت تاییدیه ایمنی شدند.

وی با اشاره به آمار بازدید از هتل‌ها و مراکز اقامتی مشهد گفت: در سال 92 نزدیک به 130 هتل، 320 هتل آپارتمان و 564 مهانپذیر در مشهد بازدید شد که در شش ماهه ابتدای سال پیگیر رفع خطر نبودند و تنها 150 مورد رفع خطر کرده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی مشهد تصریح کرد: در شش ماهه نخست سال جاری پرونده 700 مهمانپذیر، هتل و هتل آپارتمان در مشهد که تاییدیه ایمنی ندارند به شورای حل اختلاف ارسال شده است.

آتشپاد دوم جعفری وضعیت ایمنی بازارهای مشهد را نامناسب دانست و در این خصوص گفت: تاکنون از 320 بازار و مرکز تجاری شهر مشهد بازدید شده که متاسفانه تنها 3 بازار مشهد موفق به دریافت ایمنی شدند و پرونده مابقی برای برخورد به شورای حل اختلاف شهرداری ارسال شده است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد افزود: در بازدید از 54 تالار پذیرایی مشهد نیز تنها 24 تالار رفع نقص کامل انجام و تاییدیه ایمنی گرفتند و در پی آن 30 تالار دیگر به شورای حل اختلاف معرفی شده است.

وی گفت: خوشخبتانه مهدهای کودک در حوزه ایمنی و رفع نقص همکاری خوبی با آتش‌نشانی مشهد دارند به طوری که در شش ماهه نخست سال جاری از 80 مهدکودک بازدید شد که 72 مهدکودک تاییدیه ایمنی اخذ کرده‌اند.

آتشپاد دوم جعفری به بازدید از مساجد شهر نیز اشاره کرد و در این خصوص گفت: در حوزه پیشگیری 151 مسجد مورد بازدید ایمنی قرار گرفت که برای آن‌ها اخطاریه صادر شده است.

به گفته مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مشهد، طی بازدید از 5 شهربازی مسقف، خوشختانه همگی آن‌ها تاییدیه ایمنی آتش‌نشانی و استاندارد را اخذ کرده‌اند.

وی با اشاره به ساماندهی شرکت‌های کالای ایمنی گفت: در این بخش نیز تاکنون 120 شرکت در 3 دوره آموزشی شرکت کرده‌اند و شرکت‌هایی که موفق به گذارندن این دوره‌ها شده‌اند در سایت سازمان آتش‌نشانی معرفی شده‌اند.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.