شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به طرح دو فوریتی ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت رای مثبت داد.

تصویب طرح دوفوریتی برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس ، ایثار و شهادتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  اعضای شورای اسلامی شهر در یکصد و سی و هشتمین جلسه علنی خود به طرح دوفوریتی اعضا رای مثبت داد.

خلیل موحدی محصل به عنوان یکی از پیشنهاددهندگان این طرح دو فوریتی اظهار کرد: با اتفاقاتی که در دو سال گذشته رقم خورد، کشور به سمت تعامل، مذاکرات و برجام حرکت کرد.
وی افزود: رهبر معظم انقلاب در مورد برجام گفته‌اند که این طرح برای کشور ما نه تنها فایده‌ای نداشته است بلکه ضرر هم داشته است.
این عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس تصریح کرد: کشور ما به کنوانسیون حمایت از کودکان پیوسته است که اجرای این کنوانسوین ملزوماتی دارد که از جمله آن حذف درس مربوط به شهید حسین فهمیده از کتاب فارسی ابتدایی بود.
موحدی محصل گفت: لذا با ارائه این طرح در نظر داریم تا ضد حمله‌ای به این خیانت زده و شهر را در یک اقدام پر از نام شهید حسین فهمیده نماییم.
حجت‌السلام حسنعلی اخلاقی امیری، عضو کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و زیارت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس نیز در این رابطه عنوان کرد: با توجه به اینکه در هفته دفاع مقدس قرار داریم و نام و یاد شهدا همیشه گره‌گشای بسیاری از مشکلات و مسایل کشور بوده است و به علت غفلتی که امسال در کتاب‌های درسی برای شهید حسین فهمیده صورت گرفته است این طرح دوفوریتی تهیه و تصویب شد.
وی افزود: این طرح که به اتفاق آرا به تصویب رسید، مقرر گردید تا نسبت به شهدای دفاع مقدس به ویژه شهید حسین فهمیده برنامه‌های مختلفی در سطح شهر برگزار شود.
این عضو شورای اسلامی شهر اذعان کرد: همچنین مقرر گردید با حضور همه ایرانیان، نمادهایی برای این شهید بزرگوار طراحی و ساخته شده و در سطح شهر به ویژه میدان شهید فهمیده مشهد نصب شود.
در این طرح دو فوریتی که به تصویب اعضای شورای اسلامی شهر مشهد مقدس رسید آمده است: با توجه به اینکه بهره‌گیری موثر از فرهنگ دفاع مقدس که به تعبیر رهبر معظم انقلاب گنج عظیمی است منوط به جاری و ساری شدن این فرهنگ در جامعه اسلامی است و اخیرا مشاهده می‌شود نه تنها سرمایه‌گذاری مناسب در این زمینه انجام نشده بلکه تلاش‌هایی انجام می‌شود تا اثرات این فرهنگ و روح شهادت طلبی در جامعه کم‌رنگ شود، بر اسن اساس طرح زیر پیشنهاد می‌شود:
شهرداری مشهد مقدس موظف است با بهره‌گیری از مراکز فرهنگی و برنامه‌ها و فعالیت‌های جاری خود به ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت با تاکید بر موارد زیر در سال جاری اقدام نماید:
1- با جهت‌دهی و تولید محتوای مناسب برای برنامه‌های فرهنگی الگوسازی مناسب از چهره‌های دفاع مقدس به ویژه شخصیت‌‌هایی مانند شهید فهمیده برای نوجوانان و جوانان اقدام نماید.
2- فضاسازی فرهنگی مناسب در سطح شهر برای ترویج ارزش‌های دفاع مقدس مانند ایثار و شهادت و اخلاص و توکل صورت پذیرد.
3- میادین نامگذاری شده به نام الگوهای دفاع مقدس با فراخوان مناسب و بهره‌گیری از هنرمندان متعهد از نمادهای مناسب برخوردار شود.
تبصره: میدان شهید فهمیده در اولویت با مسابقه ملی تحت عنوان بهترین نماد رهبر کوچک ظرف 4 ماه برگزار ، اجرا و نصب شود.
4- حمایت مناسب از تشکل‌های فرهنگی و سازمان‌های مردم نهاد که به ترویج فرهنگ دفاع مقدس و ایثار و شهادت می‌پردازند بعمل آید.

انتهای پیام//ف.ف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.