برگزارکنندگان مناظرات انتخاباتی آمریکا قصد دارند در مناظره بعدی از پرسش‌های مطرح شده بوسیله مردم از طریق اینترنت استفاده کنند.

امکانی جدید در مناظره انتخاباتی بعدی آمریکا/ گزینش پرسش‌ها بوسیله مردم
به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آتلانتیک، بینندگان ناراضی از پرسش‌هایی که دوشنبه شب در نخستین مناظره انتخاباتی میان دو نامزد حزب رقیب برگزار شد، می‌توانند برای مناظره دوم اعمال نظر کنند. برای نخستین بار مردم آمریکا می‌توانند از طریق اینترنت پرسش‌هایی که مایلند مطرح شود را درخواست کنند. مناظره بعدی قرار است 9 اکتبر (18 مهر) برگزار شود.

 کمیسیون مناظرات انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اعلام کرد در دومین مناظره از 3 موردی که پیش از انتخابات برگزار خواهد شد، سؤال‌های درخواستی مردم که از طریق اینترنت به دست ما رسیده است، به علاوه پرسش‌های حضار جلسه مطرح خواهد شد. 

بنابر اعلام این کمیسیون، پس از طرح پرسش‌ها از سوی مردم، تعدادی از آن‌ها بر اساس رأی خودشان انتخاب خواهد شد. ‌ای‌بی‌سی و سی‌ان‌ان توافق کرده‌اند هنگام طرح‌ریزی مناظره دوم، 30 پرسش پرطرفدارتر را در برنامه قرار دهند.

این اقدام را ابتدا «ائتلاف مناظره آزاد،» گروهی متشکل از فعالان مدنی طرفدار هر دو حزب آمریکا، در یک مناظره برای کسب کرسی سنا به اجرا گذاشتند که موفق عمل کرد. 

در مناظره‌های مقدماتی انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نیز از پرسش‌های مطرح شده بوسیله مردم در شبکه‌های اجتماعی استفاده شد؛ اما برگزارکنندگان مناظرات معتقدند شیوه رأی‌گیری برای انتخاب نهایی پرسش‌ها، به آن‌ها بار اخلاقی بیشتری می‌دهد. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار