نمایندگان مجلس کلیات طرح یک فوریت الحاق یک تبصره به ماده ۴۲ قانون آئین‌نامه داخلی مجلس را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار  مجلس    گروه سیاسی باشگاه خبرنگارارن جوان،  نمایندگان در نشست علنی امروز (چهارشنبه، 7 مهرماه) مجلس شورای اسلامی کلیات طرح یک فوریت الحاق یک تبصره به ماده 42 قانون آئین‌نامه داخلی مجلس را با 144 رأی موافق، 25 رأی مخالف و 11 رأی ممتنع از مجموع 205 نماینده حاضر در جلسه تصویب کردند.

گفتنی است شهباز حسن‌پور در توضیح این طرح گفت: مجلس ریل‌گذار دولت و کمیسیون آئین‌نامه ریل‌گذار قوه مقننه می‌باشد، با توجه به اینکه آئین‌نامه داخلی مجلس به عنوان قانون اساسی دوم شناخته شده و تمام راهبردهای مجلس را مشخص می‌کند لازم است برخی اصلاحات در آن صورت گیرد.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی افزود: اصلاحات در آئین‌نامه باید دارای جامعیت، شفافیت و کارآمدی باشد و با توجه به اینکه در حال حاضر به دلیل نقص در قانون آئین‌نامه داخلی دو کمیسیون مجلس به لحاظ تعداد نمایندگان عضو دچار مشکل هستند و مصوبات این کمیسیون‌ها قانونی نیست، باید اصلاحاتی در قانون صورت گیرد.

سخنگوی کمیسیون تدوین و آئین‌نامه داخلی مجلس با اشاره به اینکه مصوبات کمیسیون‌های فرهنگی و قضایی حقوقی مجلس قانونی نیست، تصریح کرد: مصوب شده که تعداد اعضای کمیسیون‌ها بین 19 تا 23 نفر باشد اما تعداد این دو کمیسیون در حال حاضر از تعداد قانونی کمتر است و باید با اصلاح در قانون این مشکل را برطرف کرد.

همچنین عزت الله یوسفیان‌ملا نیز با تاکید بر اصلاح در قانون آئین‌نامه داخلی مجلس گفت: در مصوبه مجلس تعداد اعضای کمیسیون‌ها بین 19 تا 23 نفر است اما کمیسیون قضایی و فرهنگی تعدادشان کم بوده و به طور حتم مصوبات این کمیسیون‌ها وجاهت قانونی ندارد.

رئیس کمیسیون تدوین و آئین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد: نمی‌توان از قوه مجریه و یا قضائیه درخواست کمک برای رفع این مشکل را داشت و اصلاح قانون باید توسط هیات رئیسه مجلس و یا کمیسیون تدوین انجام شود./

پایان پیام
برچسب ها: مجلس ، طرح ، آئین نامه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار