رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه:رسانه ها نقش موثری در انتقال تجارب بازنشستگان دارند/دوران بازنشستگی؛دوران فرزانگی و فرهیختگی است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛ علیزاده، در آیین تجلیل از بازنشستگان شهرداری ارومیه که با حضور مقامات استانی و شهری برگزار شد، گفت: روز 25 ذی الحجه از سال 86 به عنوان روز خانواده و تکریم بازنشستگان در تقویم رسمی کشور نامگذاری شده است .

وی در خصوص علت نامگذاری روز تکریم از بازنشستگان اظهار داشت: آیه "هل اتی" در سوره الانسان در شان اهل بیت (ع) و راجع به خانواده و استحکام پایه‌های آن است، نازل شده است .

رییس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ارومیه با اشاره به اینکه سالمندان و بازنشستگان به عنوان رکن و محور بنیادی در استحکام خانواده ها محسوب می شوند، افزود: سرمایه هایی اجتماعی که تجربه های ارزشمند و گرانبهای آنها راهگشای فرزندانشان در جاده پرفراز و نشیب زندگی است و با دستان مهربان می توانند التیام بخش بسیاری از دردها و آسیب ها در خانواده ها باشند.

علیزاده با بیان اینکه بازنشستگی آغاز دوره‌ای دیگر و فعالیت‌های دیگر است، ابراز داشت: چیزی به نام بازنشستگی که به معنای از کار افتادگی و بیکاری و عدم فعالیت باشد در دین وجود ندارد، لذا بازنشستگان باید توان خود را مضاعف و تجربیات گرانقدر خود را به جوانان منتقل کنند.

وی دوران بازنشستگی را دوران فرزانگی و فرهیختگی عنوان کرد و افزود: تقدیر و تکریم از این افراد و معرفی آنان به جامعه ضمن اینکه ارزشمندی کار و خدمت به مردم در دستگاه‌ها را نمایان می‌کند، به عنوان شاخص عملکردی مدیران هر دستگاه اجرایی در ارزیابی‌ها تاثیرگذار خواهد بود.

عضو شورای شهر ارومیه در پایان بر نقش رسانه ها در فرهنگسازی احترام و تکریم بازنشستگان تاکید کرد و گفت: رسانه ها به عنوان بهترین و مهم ترین ابزار عصر کنونی می توانند تجارب بزرگان و فرهیختگان را به نسل های بعدی انتقال دهند.

گفتنی است، شهرداری ارومیه هر سال مراسم تجلیل از بازنشستگان را به مناسبت روز خانواده برگزار و از آنان با اهدای جوایز نقدی و لوح تقدیر، تجلیل می کند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.