ایجاد اقامتگاه های بومگردی در دولت یازدهم 13 برابر افزایش یافته است .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مرتضی رحمانی معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور در نخستین همایش بزرگ سوادکوه با محوریت توسعه گردشگری گفت : تا پیش از فعالیت دولت تدبیر و امید تنها 25 اقامتگاه بومگردی در کشور وجود داشت و اکنون تعداد اقامتگاه های بومگردی در کشور به رقم 320 اقامتگاه افزایش یافته است .

وی افزود : با توجه به میل و رغبت متقاضیان ، بیشتر پروانه های اقامتگاه های بومگردی برای مناطق ییلاقی و کوهستانی توسط این سازمان صادر شده است .

رحمانی با تاکید بر اینکه میراث فرهنگی با تسهیل در صدور پروانه بوم گردی به دنبال رونق و گسترش این نوع گردشگری است ، افزود : استان هایی همچون مازندران از ظرفیت بالایی دراین زمینه برخوردار هستند که می بایست از آن بهره برداری شود .

معاون سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور افزود : براساس اعلام صاحبنظران و مسئولان حوزه گردشگری ، میزان اشتغال مستقیم ناشی از اجرای یک طرح بوم گردی 2 الی سه نفر است.

وی از بخش خصوصی به عنوان اصلی ترین محور برای توسعه زیر ساخت های گردشگری نام برد و ادامه داد : حمایت از این بخش موردنظر و توجه دولت قرار دارد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.