رضارضایی عضو انجمن قطعه سازان خودرو درگفتگو باخبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان گفت:دود مشارکت بدون برنامه باشرکت های بزرگ خارجی به چشم قطعه سازان داخلی خواهد رفت.
وی ادامه داد:همکاری و شراکت خودروسازان خارجی با خودرو سازان داخلی با شرط اینکه حداقل 40 درصد از قطعات توسط قطعه سازان داخلی تهیه شود، به این صنعت کمک می کنددرغیر این صورت لطمه ای جدی به صنعت قطعه سازی وارد خواهد شد.
عضو انجمن قطعه سازان خودرو با اشاره به اینکه قطعه سازان داخلی هنوز در بازار های خارجی جایگاه مناسبی پیدا نکردند،گفت:هرچند قراردادها با شرط تولید 40 درصد ازقطعات خودرو در داخل کشور امضا شده اما درصورتیکه تیراژ تولید این خودروهای جدید مشارکتی پایین باشد ،عملا شرکت های قطعه سازی داخلی قادر به تولید آن نخواهند بود.
رضایی معتقد است هزینه تمام شده تعویض قالب ها وحتی درمواقعی ایجاد خط تولید جدید بسیار بالا است و این امر تولید قطعات خودرو در تیراژ محدود را غیر رقابتی می کند.
استفاده از کارشناسان خبره در طراحی خودرو
ولی ملکی نماینده مردم مشکین شهر درمجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه یکی از مهمترین فاکتورها در خودروسازی بدنه خودرو است، افزود:در چندماه اخیر مدل های جدیدی طراحی و ماکت آن ساخته شده که در این طراحی ها از کارشناسان خبره شرکت های بزرگ خودروسازی استفاده شده است.
وی با بیان اینکه در مقطع زمانی کوتاه تمامی قطعات موتور داخلی ساز نمی شود، یادآور شد:خودروسازی ها نسبت به واردات قطعاتی که در داخل تولید نمی شوند اقدام می کنند.
رییس کمیته صنعت کمیسیون صنایع و
معادن مجلس شورای اسلامی، بابیان اینکه قطعه سازان ایرانی توان تولید قطعات مدرن را دارند، افزود: در بحث مونتاژکاری
قطعات باید به مرور زمان به سمت داخلی سازی حرکت شود.
انتهای پیام/