امام جمعه موقت ایلام گفت : فرهنگ غنی عاشورا یک ظرفیت بسیار بزرگ برای پیشبرد اهداف متعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ حجت الاسلام وعد مرادبیگی در خطبه های نماز جمعه شهر ایلام اعلام کرد : مهم ترین پیامد و نتیجه ای که می توان از قیام امام حسین (ع) کسب کرد، تسلیم نشدن در مقابل زورمداران و تلاش در راه احیای معارف الهی در سخت ترین شرایط است.

وی گفت : مردم و مسئولان به هر میزان بتوانند خود را با اهداف بلند اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش نزدیک کنند، در مسیر تقرب به قرب الهی موفق تر خواهند بود.

وی افزود : مبلغان و مداحان در ایام محرم باید تلاش کنند اهداف و اصول راهبردی قیام عاشورا را برای مردم و بویژه نسل جوان و نوجوان تشریح کنند و به مقابله با ورود خرافه گویی در معارف الهی بپردازند.

خطیب جمعه ایلام اظهار کرد : رزمندگان اسلام در دوران جنگ تحمیلی فرهنگ شهادت طلبی را از قیام امام حسین(ع) الگوگیری کردند.

وی اضافه کرد : امروز نیز تنها را مقابله با هجمه همه جانبه استکبار جهانی مقاومت و حفظ عزت ملی است و هرگونه مذاکره ای نیز باید در چارچوب اصول عزت و مصلحت ملی صورت گیرد.  

مرادبیگی همچنین به هفته نیروی انتظامی اشاره کرد و افزود: نیروی انتظامی حافظ امینت و آرامش مردم است و همه باید تلاش کنیم این نیروی مردمی در راستای برنامه های خود موفق باشد.

وی برخورد با اخلال کنندگان در نظم و امنیت را از دیگر اقدامات خوب نیروی انتظامی دانست و افزود : نیروهای ناجا باید باصلابت و در چارچوب قانون برنامه های خود را همچون همیشه دنبال کنند.








انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.