کرمان؛

جریمه والدین درقالب همیار پلیس

در مراسم صحبگاه مشترک طرح بروز شده همیار پلیس برای اولین بار در سطح استان کرمان در شهرستان زرند اغاز شد .

جریمه والدین درقالب همیار پلیسبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، نورعلی چوگانی فرمانده انتظامی زرند گفت: این طرح توسط خانم رنجبر معلم یکی از مدارس تهیه شده است و مورد تایید فرماندهی انتظامی ،پلیس راهنمایی و رانندگی و اداره کل اموزش و پرورش استان قرار گرفته است .

وی گفت: در این طرح قریب 5 هزار جلد دفترچه اخطار همیار پلیس تهیه شده است و در اختیار دانش اموزان قرار گرفته است که دانش اموزان با مشاهده تخلف رانندگی از سوی والدین یا بستگان خود برگ جریمه را صادر و افراد جریمه شده در قبال نوع جریمه باید کتاب ،اسباب بازی ،پارک شادی و خرید خوراکی مجاز را برای فرزند خود مهیا نمایند.

خانم زینب رنجبر که این طرح راتهیه کرده است گفت: این دفترچه باهدف آموزش قوانین رانندگی وبهبود فرهنگ ترافیک طراحی شده است.چراکه طبق گفته روانشناسان و صاحب نظران علم تعلیم در کودکی ماندگارتر وپایدارتر است و این مرا برآن واداشت طبق آمار بدست آمده راهنمایی رانندگی ومیزان تخلفات بالا دفترچه ای را طراحی کنم.

وی افزود: دراراستای اجرای این طرح کودکان برای بدست آوردن پاداش با دقت بیشتر در اصول رانندگی والدین نگریسته و قوانین راهنمایی رانندگی در آنها نهادینه شود .

علی محمدی یکی از والدین دانش موزان هم گفت هنگام رانندگی فراموش کردم کمربند را ببندم بلافاصله فرزندم برگه جریمه برایم صادر کرد و مرا مجبور کرد تا برایش اسباب بازی بخرم .

و این کار فرزندم باعث شد که هنگام رانندگی مقررات راهنمایی را رعالیت نمایم.
انتهای پیام/ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.