به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌اند که  مهم‌ترین آن ها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و در اختیار  شما مخاطبان قرارمی دهیم.

در ادامه تعدادی از این مطالب را مشاهده می‌کنید.

ابرار اقتصادی:
روزنامه اقتصادی از تعیین جایزه 1.5 میلیون دلاری اپل برای هک آی او اس 10 خبر داد و نوشت:
بازار شناسایی آسیب پذیری های سیستم عامل iOS اپل این روزها بسیار داغ شده و شرکت Zerodium برای شناسایی حفره های امنیتی آن تا 1.5 میلیون دار جایزه در نظر گرفته است.
 این جایزه به فردی تعلق می گیرد که بتواند از راه دور به سیستم عامل iOS 10 نفوذ کند، کنترل آن را در دست بگیرد و بتواند هر برنامه ای را بر روی این سیستم عامل نصب نماید. مقدار این جایزه قبلا 500 هزار دلار بود که بعد از مدتی به یک میلیون دلار افزایش یافت و حالا 500 هزار دلار دیگر به آن اضافه شده است. 
شرکت Zerodium برای شناسایی آسیب پذیری های سیستم عامل ها، مرورگرها، پاگین ها،سرورها، برنامه های مختلف و غیره جوایز متعددی اهدا می کند و این امر با استقبال محققان امنیتی مواجه شده است.
اپل اولین بار این برنامه را در جریان برگزاری کنفرانس باک هت در آمریکا در سال ۲۰۱6 اعلام کرد. جایزه ۲۰۰ هزار دلاری به افرادی اعطا می شود که بتوانند به irmware بوت ایمن گوشی آیفون نفوذ کنند.



افکار:
روزنامه افکار از دانلود15ثانیه ای یک فیلم خبر داد و نوشت:
نسل پنجم تلفن همراه که امکان دسترسی به سرعت بیش از 1گیگابیت برثانیه را ممکن می کند در ایران مورد آزمایش قرار گرفته است.
آزمایش فناوری نسل پنجم موبایل در ایران توسط اپراتور ایرانسل ، با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین رئیس بنیاد مستضعفان و معاونان وزارت ارتباطات با موفقیت انجام شد.در این مراسم سرعت دانلود فناوری نسل پنجم موبایل که برای نخستین بار درخاورمیانه تست شد 1200مگا بایت بر ثانیه ثبت شد و سرعت آپلود با این فناوری به65مگابیت برثانیه رسید.
در تست این فناوری یک فیلم با حجم 2گیگا بایتی ظرف 15ثانیه دانلود شد.



تعادل:
روزنامه تعادل از افزايش قيمت هر گيگ اينترنت در بسته اپراتورها خبر داد و نوشت:
برخي اپراتورهاي تلفن همراه تغييراتي در بسته هاي اينترنتي خود اعمال كرده اند كه روح و هدف كلي اين تغييرات افزايش قيمت هر گيگ اينترنت است. 
اخيرا برخي اپراتورهاي تلفن همراه تغييراتي در نوع بسته هاي اينترنتي خود لحاظ كرده اند. 
در اين تغييرات بسته هاي سابق با بسته هاي مشابهي با مقدار حجم كمتر جايگزين شده اند. تغييرات كلي اين بسته ها به سمت افزايش قيمت هر گيگابايت حجم است.
 اين تغييرات كه در واقع به معناي گران تر شدن هر گيگ اينترنت در بسته هاي اينترنت موبايل برخي اپراتورهاست در حالي اعمال شده كه پيش از اين كميسيون تنظيم مقررات ارتباطات قيمت مصرف آزاد اينترنت موبايل را كاهش داده بود.



تفاهم:
روزنامه تفاهم ازامکان مکالمه روی اینترنت وای فای برای زائران کربلا خبر داد و نوشت:
سرویس مکالمه روی اینترنت بی سیم (وای فای) برای زائران اربعین حسینی توسط اپراتور ایرانسل فراهم می شود.
این سرویس یکی از سرویس های اپراتور ایرانسل است که در حضور وزیر ارتباطات رونمایی شد.
بر اساس خدماتی که از طریق این سرویس قابل دریافت است، هر مشترک می تواند از طریق اینترنت وای فای به هر مقصدی که بخواهد تماس برقرار کند.
در این سرویس، مشترک امکان این را دارد که حتی در کشورهای خارجی طرف رومینگ نیز با ایران و یا سایر نقاط دنیا تماس برقرار کند. 
 قرار است این سرویس در مسیرهایی که زوار به سمت مرزهای مهران، شلمچه و چذابه در حرکت هستند و نیز در کشور عراق از این سرویس استفاده شود. 



جهان صنعت:
روزنامه جهان صنعت از سازگار شدن  نقشه گوگل با اطلاعات تقويم و فرامين صوتي خبر داد و نوشت:
خدمات نقشه گوگل با تقويم آندرويدي اين شركت سازگارتر شده تا كاربران بتوانند به موقع در ديدارهاي كاري و شخصي خود حاضر شوند. 
براي گنجاندن اطلاعات تقويم گوگل در سرويس نقشه آن تنها كافي است منوي كناري اين سرويس را باز كنيد و روي  گزینه Places Your ضربه بزنيد و به زبانه بعدي برويد تا مسير رسيدن به مقصد خود را شناسايي كنيد. 
نقشه گوگل بر اين اساس مي تواند به طور خودكار محل هايي را در نزديكي مكان ماقات شما براي حضور پيشنهاد دهد تا شما قبل از رسيدن به مكان ماقات اصلي در آنها حضور يابيد و از امكاناتشان استفاده كنيد.




کسب و کار:
روزنامه کسب و کار از آغاز جمع آوري گوشــيهاي قاچاق از 15 مهرماه خبرداد و نوشت:
اتحاديــه صنــف دســتگاههاي مخابراتــي تاريــخ رســمي جمــع آوري كالای قاچــاق از واحدهــاي ايــن صنــف را اعلام كــرد.
 متخلفــان بــا جريمــه نقدي 6 برابري نصب پارچه و تعطيلي 6 ماهه محل كسب روبه رو مي شوند.
 اتحاديه صنف دستگاههاي مخابراتي ارتباطي و لوازم جانبي آغاز طرح جمع آوري كالاي قاچاق از 15 مهرماه 95 را بــه واحدهاي صنفي تحت پوشــش اين اتحاديه اعالم كرد.
 بنابر اعلام اين اتحاديه براساس دستور ســتاد مبارزه با كالاي قاچاق و ارز اســتان تهران و نامــه اتاق اصناف طرح جمع آوري كالاي قاچاق از نيمه ماه جاري و طبق اعـلـام قبلي عملياتي مي شــود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.