به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه‌های مختلف کشور از جمله کسب‌وکار، جوان، خراسان، تفاهم، شهروند و... نگاهی به سوژه‌های روز فضای مجازی داشته‌اند که  مهم‌ترین آن ها را در بسته‌ای برای شما آماده کرده‌ایم و به نظر شما مخاطبان می‌رسانیم.

در ادامه تعدادی از این مطالب را مشاهده می‌کنید.

ابرار اقتصادی:
روزنامه  ابرار اقتصادی از ممنوع شدن ارائه خدمات پس از فروش داخلی به گوشی های دارای گارانتی بین المللی خبر داد و نوشت:
با ابلاغ سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان تمامی شرکت های خدمات پس از فروش موبایل و تبلت در ایران از ارائه خدمات به گوشی های دارای گارانتی بین الملل و اینرنشنال و گوشی های غیر رسمی منع شدند. 
سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در ابلاغیه ای به تمامی شرکت های وارد کننده تلفن همراه اعلام کرد که از ارائه خدمات به گوشی های مظنون به قاچاق(در قالب گارانتی بین الملل و اینرنشنال) خودداری کنند.
به این ترتیب شرکت های رسمی خدمات پس از فروش از این پس موظف خواهند بود فقط به گوشی های رسمی خدمات ارائه کنند
گفتنی است؛ بر اساس این ابلاغیه شرکت های خارجی مستقر در کشور و ارائه دهندگان خدمات پس از فروش موظفند با اطاع رسانی ازم به مرف کنندگان اعلام کنند که فقط گوشی های دارای هولوگرام و دارای کارت گارانتی مشمول گارانتی و خدمات پس از فروش می شوند.



افکار:
روزنامه افکار از زانو زدن  موزیلا در برابر کروم ً خبر داد و نوشت:
"موزیلا جدید تریــن ابتکارش کــه Mortar Project نام دارد را معرفی کرد. 
هدف موزیلا این اســت که برخی از پلاگین های خاص کــروم را به مرورگر وب فایرفاکس اضافه کند. این پلاگین ها که اســتانداردهای وب برای آن هــا در نظر گرفته نشده است، شامل PDFium گــوگل و Flash Pepper اســت.
اکنون موزیلا بــا انجام پروژه جدید خــود، قصد دارد که پلاگیــن های خــاص را به کتابخانه فایرفاکس اضافه کند. 
گفتنی است؛این امر بــا وارد کردن ویژگــی هایــی از مرورگر وب پیشرو در جهان، یعنی مرورگر کروم انجام می شود."


ایران:
روزنامه ایران از عضویت کشور در شورای راهبردی اداری اتحادیه جهانی پست خبر داد و نوشت:
"در بیســـت و ششمین کنگره جهانی پست(UPU )که در استانبول ترکیه برگزار شد، سرانجام پس از 12 سال ایران به عنوان عضو شـــورای راهبـــری اداری اتحادیه جهانی پست انتخاب شد.
 محمود واعظی وزیر ارتباطات در این باره گفت: پس از اجرایی شدن برجام و با مثبت شدن نگاه کشورها به جمهوری اسلامی ایران، فشارهای سیاسی تأثیر گذار نبوده و ایران با رأی اعضا به عنوان عضو این شـــورا انتخاب شـــد.
این شـــورا سیاست های چهار ساله کشورها را در حوزه پست تنظیم کرده و با توجه به سرویس های جدید پستی نظیر تجارت الکترونیک و دولت الکترونیک و ...تصمیمات آن تأثیر عمیقی بر سیاست های جهانی پست می گذارد."



تعادل:
روزنامه تعادل از  همكاري "ياهو" با نهادهاي جاسوسي خبر داد و نوشت:
ياهو كه ميليون ها ايراني از خدمات پست الكترونيك آن براي تبادل اطاعات استفاده مي كنند با تبعيت كامل از دولت امريكا تمامي اطلاعات ايميل هاي دريافتي كاربران را در اختيار "اف بي آي "قرار مي دهد.
 چهار منبع مطلع كه سه تن از آنها كاركنان سابق ياهو هستند، اطلاعاتي تكان دهنده را درمورد همكاري صميمانه ياهو با نهادهاي جاسوسي و اطلاعاتي ايالات متحده افشا كرده اند كه نشان مي دهد چگونه شركت هاي فناوري امريكايي به آلت دست بي اراده و فرمان بر كاخ سفيد مبدل شده اند.

براساس اين افشاگري و به دنبال درخواست دولت امريكا از ياهو در سال 2015 اين شركت بي سروصدا برنامه هاي رايانه يي را روي سرورهاي خود نصب كرد تا از اين طريق تمامي ايميل هاي دريافتي صدها ميليون كاربر خود را براي يافتن كاراكترها و اطاعات مورد نظرش جست وجو كند.
 
طبق افشاگري هاي ادوارد اسنودن در سال 2013 تمامي مسلمانان امريكا هدف جاسوسي هاي سايبري دولت ايلات متحده بوده و به طور بالقوه خرابكار و تروريست تصور مي شدند.
اگرچه قبلا هم اعلام شده بود شركت هايي مانندگوگل، فيس بوك، مايكروسافت، اي او ال، اسكايپو ... هم دسترسي آني آژانس امنيت ملي امريكابه داده هاي كاربران خود را ممكن كرده اند.

بنابراين مي توان علت موفقيت هكرها در سرقت اطلاعات حداقل نيم ميليارد حساب كاربري ايميل ياهو را همين اقدام غلط ياهو دانست. برخي منابع خبري تعداد حساب هاي كاربري هك شده ياهو رابيش از سه ميليارد مورد عنوان كرده اند.



تفاهم:
روزنامه تفاهم ازتشریح آخرین وضعیت "رجیستری گوشی های موبایل"خبر داد و نوشت:
 طبق تشریح  سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز در باره وضعیت اجرای آزمایشی طرح ثبت و شناسه دار کردن گوشی های موبایل؛ زمان اجرای رسمی این طرح فعلا مشخص نیست.
مرحله اول این طرح در ستاد مبارزه با قاچاق کالا از آذرماه سال 94 آغاز شده است، به نحوی که از آن تاریخ تاکنون تمامی واردات قانونی، در سامانه های مربوطه به ثبت رسیده اند. 
 با اجرای این طرح، اپراتورهای موبایل تنها به گوشی هایی سرویس خواهند داد که در این سامانه ها ثبت و شناسه دار شده باشند. 




جهان صنعت:
روزنامه جهان صنعت از ناتواني‌وب‌سايت‌هاي‌ رزرو‌ اتاق‌ اينترنتي‌ در‌ خدمات‌رسانی خبرداد و نوشت:
‌با جست وجويي در اينترنت مي بينيم وب سايت هاي معدودي در کشور موجودند که عمليات رزرو اينترنتي هتل ها را انجام مي دهند. 
بعضي جالب و طراحي يکسان دارند و برخي در کنار رزرو اينترنتي،خدمات ديگري نظيراطلاعات سفر، ارائه مسير گردشگر ي و... را هم انجام مي دهند.
با بررسي بيشتر درمي يابيم فرآيندکار همگي يکسان است، تخفيف مي دهند و از راهکاري به نام تيکتينگ استفاده مي کنند به طوري که درخواست را ثبت مي کنيد، عوامل وب سايت به هتل زنگ مي زنند و اگر هتل جاي خالي داشت شما را به درگاه پرداخت هدايت مي کنند. درواقع وب سايت به جاي ايجاد کانالي براي خريد، نقش واسطه و دلال را بازي مي کند.

به هرحال اين مسايل از اعتماد مسافران و هتلداران به اين وب سايت ها مي کاهد و بهتر است وب سايت هاي ارائه دهنده خدمت مذکور تغييراتي در فرآيندشان انجام دهند. 

ساده ترين راهکار تجهيز هتل ها به سامانه رزرو آنلاين به جاي واسطه گري ودلالي است به طوري که وب سايت هاي ارائه دهنده به نرم افزار داخلي هتل متصل شوند و به طور مستقيم عمل رزرو را انجام دهند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.