وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از 2 طرح صنعتی استان چهارمحال و بختیاری دیدن کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در سفر به چهارمحال و بختیاری، از 2 طرح صنعتی این استان شامل کارخانه ورق قلع اندود و واحد تولید نیترات پتاسیم به عنوان اولین واحد تولید نیترات پتاسیم صنعتی کشور در شهرکرد دیدن کرد.

وی در این بازدید عملکرد اقتصاد مقاومتی این استان را مطلوب ارزیابی کرد و برای پیگیری کاهش 15 درصدی تعرفه ورق سیاه کارخانه ورق قلع اندود چهارمحال و بختیاری و پیگیری کسب برند مناسب و پروانه بهره برداری واحد تولید نیترات پتاسیم شهرکرد از طریق وزارت جهادکشاورزی قول مساعد داد. 

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری هم در این دیدار ظرفیت اسمی کارخانه ورق قلع اندود استان را سالانه 150 هزار تن در سال اعلام کرد و گفت: این واحد هم کنون با 50 درصد ظرفیت 200 نفر اشتغالزایی دارد.

سید نعیم امامی افزود: تعرفه واردات ورق سباه در این واحد 20 درصد می باشد که به علت گرانی مواد اولیه این کارخانه را با مشکل مواجه کرده است.

وی ادامه داد: در صورت کاهش واردات مواد اولیه 200 فرصت شغلی دیگر در این واحد ایجاد می شود. 

امامی همچنین گفت: واحد تولید نیترات پتاسیم شهرکرد به عنوان اولین واحد صنعتی تولید نیترات پتاسیم کشور، 75 درصد مواد اولیه لعاب کاشی و اکسید روی کشور را تأمین می کند.

وی، نبود برند مناسب و پروانه بهره برداری را مهم ترین مشکل این واحد تولیدی بیان کرد. 

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان وزیر معین اقتصاد مقاومتی به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار