وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تأکید کرد: ایران امن ترین، با صلابت ترین و با ثبات ترین کشور منطقه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین دهقان در نشست شورای اداری استان چهارمحال و بختیاری در شهرکرد، با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور مستقل و اثرگذار با ملتی راستگو و مصمم در جهان شناخته می شود گفت: جمهوری اسلامی دارای نقش تعیین کننده و تأثیرگذاری در معادلات منطقه ای است.

وی ادامه داد: امروز دنیا روی حرف ایران حساب باز می کند که این مولفه ها، سرمایه بزرگی برای ملت و کشور است و بسیاری از کشورها آرزوی بهره مندی از این جایگاه را دارند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی تأکید کرد: ایران امن ترین، با صلابت ترین و با ثبات ترین کشور منطقه است و امروز در بهترین وضعیت اقتصادی نسبت به کشورهای همسایه قرار دارد.

دهقان افزود: ایران تنها کشور جهان است که می تواند ادعا کند به صورت جدی با ترور، تروریستم، افراطی گری و خشونت گرایی مقابله می کند.

وی اظهار داشت: امروز به دلیل همین صلابت و اقتدار است که ملت ایران و مسئولان با صراحت در سطح بین المللی حرف می زنند.

دهقان همچنین حضور همیشگی مردم در صحنه های مختلف انقلاب و پیروی از رهبری را سرمایه بزرگ کشور دانست.

وی در ادامه با بازخوانی فعالیت ها و دستاوردهای سه ساله دولت یازدهم تأکید کرد: این دولت در آغاز فعالیت خود چندین وعده و شعار را مطرح کرد که با توجه به وجود ظرفیت ها و وضع موجود، مردم درخصوص تحقق این شعارها قضاوت خواهند کرد.

دهقان اضافه کرد: یکی از شعارهای دولت یازدهم، بازگشت آرامش به فضای سیاسی و اجتماعی کشور بود تا در سایه این آرامش و از بین رفتن تنش ها، امکان فعالیت درست برای همگان وجود داشته باشد.

وی افزود: دومین وعده دولت یازدهم، ایجاد یک ثبات برای اجرای قانون بود تا تصمیم ها و برنامه ریزی ها حکیمانه و براساس عقلانیت و تدبیر باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: نباید اجازه داد تا سیاه نمایی ها منجر به یاس و ناامیدی در جامعه شود چرا که این یاس و ناامیدی، تحرک و ساختن را از جامعه می گیرد.

دهقان تأکید کرد: باید به سمت حل مشکلات با دنیا و بهره گیری از تمام ظرفیت ها و امکانات موجود در سطح بین المللی به نفع کشور حرکت کرد.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از وعده های دولت یازدهم حل چالش برخورد با مساله انرژی هسته ای بود گفت: این وعده نیز از سوی دولت یازدهم دنبال شد و دستاوردهایی هم در این راستا داشته است.

دهقان با تأکید بر اینکه دشمنی آمریکا همواره ادامه دارد افزود: جمهوری اسلامی به دنبال برخی خواسته ها و محدودیت های موجود وارد مذاکرات هسته ای شد.

وی اضافه کرد: هنر این است که در جهان بی قانون که یک رژیم بی عقل و بی اخلاق یعنی استکبار، به دنبال حاکم کردن هژمونی خود می باشد ایران توانسته است با صلابت و قدرت به عنوان یک کشور مستقل و با عزت، حرف خود را بزند و مسیرش را دنبال کند.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح تأکید کرد: این دستاورد به واسطه اتحاد ملی و همدلی مردم و مسئولان و استقلال نظام در همه زمینه ها به دست آمد.

دهقان با اشاره به در پیش بودن انتخابات سال آینده در کشور گفت: دولت به دنبال این مساله است که با حفظ فضای آرامش در کشور، وعده ها و برنامه های خود را به نتیجه برساند و مسائل را بر اساس واقعیت های موجود بازگو کند.

وی با بیان حمایت مقام معظم رهبری از تمامی دولت ها و اینکه عملکرد دولت ها، عملکرد نظام است، از مسئولان و ائمه جمعه و جماعات خواست واقعیت ها وعملکردهای نظام را برای مردم بیان کنند.

دهقان در بخش دیگری از سخنان خود، اقتصاد مقاومتی را نسخه شفابخش اقتصاد کشور دانست و گفت: این اقتصاد مردم پایه است چرا که دولت نه به عنوان یک متصدی و تصدی گرا، بلکه خود را در فعالیت های اقتصادی همراه می داند.

وی افزود: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید قیام کرد و با عزم و اراده، سیاست های اقتصادی ابلاغی مقام معظم رهبری را با بسترسازی حضور مناسب مردم و دولت تحقق بخشید تا ثروت ملی افزایش یابد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی به گونه ای است که داشته های خود را به بالاترین وجهه صیانت و بهره وری کرد تا از هرز روی منابع جلوگیری شود.

دهقان گفت: اقتصاد مقاومتی رویکرد برون گرایی دارد و باید براساس این اصل، دیگران به سمت اقتصاد و تولید ایران سوق داده شوند تا تولیدات ایرانی براساس رقابت و قیمت مناسبت در بازارهای جهانی حضور جدی داشته باشد.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح به عنوان وزیر معین اقتصاد مقاومتی به استان چهارمحال و بختیاری سفر کرد.

انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار