زنجان،

اجرای برنامه های هفته ملی کودک به مناسبت ماه محرم

برنامه های هفته ملی کودک به مناسبت تقارن با دهه اول ماه محرم الحرام رنگ و بوی عاشورایی به خود می گیرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، صالحی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: هفته ملی کودک فرصت خوبی است که به کودکان توجهی ویژه ای داشته باشیم و توجه به امنیت، سلامت، تعذیه، بازی و سرگرمی، تربیت اسلامی وانسانی، بهداشت روانی، حقوق کودکان در راس همه امور قرار دارد.
وی افزود: اگر آینده ای امید بخش و روشن برای جامعه متصور هستیم باید به جایگاه کودکان توجهی ویژه داشته باشیم چرا که این قشر هدیه ی الهی و ارزشمندترین سرمایه ملی به شمار می روند و امانت الهی در دستان ما هستند.
صالحی خاطرنشان کرد: امسال با تقارن محرم و هفته ملی کودک، 25 مرکز فرهنگی و هنری فعالیت هایی را در قالب قصه گویی، شعر، نقاشی، داستان، عکاسی و فیلم سازی برگزار می شود.
در 120 روستای استان زنجان برنامه هفته ملی کودک توسط کتابخانه های سیار کانون پرورش فکری اجرا می شود و در هفتم محرم نیز بیش از یک هزار کودک به منظور عزاداری و سینه زنی گردهم می آیند.
گفتنی است عیادت از کودکان بیماری که در بیمارستان ها بستری هستند، اجرای برنامه برای کودکان استثنایی تجلیل از کودکان شهدای مدافع حرم، هم اندیشی کودکان با هنرمندان و نویسندگان استان زنجان از دیگر برنامه های هفته ملی کودک است.
 
انتهای پیام/ ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.