مشهد؛

ضرورت ایجاد شبکه اطلاعاتی در گزینش آموزش و پرورش

نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌رضوی و امام جمعه مشهد گفت: ایجاد یک شبکه اطلاعاتی در گزینش آموزش و پرورش حرف اول را می‌زند و اگر انجام شود کار گزینش ساده می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در نشستی با گزینشگران آموزش و پرورش خراسان‌رضوی که در محل دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه مشهد برگزار شد، با اشاره به اینکه بخش عمده نیروهای آموزش و پرورش از دانشگاه فرهنگیان تامین می‌شود، افزود: در این راستا به خوبی می‌شود در بخش فارغ‌التحصیلان دانشگاه یک برنامه اطلاعاتی تنظیم کرد و براساس آن قبل از اینکه فرد برای گزینش مراجعه کند، آموزش و پرورش نیروهای مدنظر خود را شناسایی کرده است.

وی با بیان اینکه گزینش در آموزش و پرورش یکی از خطیرترین مسائل گزینش‌ها است تصریح کرد: آموزش و پرورش در گزینش خود احتیاج به نیرویابی دارد و نمی‌توان افراد را با یک سلسله ویژگی‌های کلی و روانشناسی ارزیابی کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: فعالان آموزش و پرورش رسالت عزیز و عظیم تعلیم و تربیت و درگاه انسان‌سازی را برعهده دارند بنابراین اهمیت گزینش آموزش و پرورش شاید به مراتب بالاتر از بسیاری از دیگر نهادهایی باشد که در عرصه تعلیم و تربیت قرار دارد چراکه باب گزینش در آموزش و پرورش است.

وی افزود: مسیر انتخاب افرادی که سرنوشت انسان‌ها به دست آنها سپرده می‌شود توسط آموزش و پرورش و گزینشگران آن انجام می‌شود و اگر این مسئولیت به دست عنصر خائن داده شود فاجعه‌ای در کشور به بار می‌آورد.

آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی با اشاره به ارزش و اهمیت کار گزینشگران گفت: برای گزینش در همه بخش‌ها یک نسخه پیچیده شده و به یک دستگاه ادارای به نام گزینش سپرده شده است. در واقع در هیئت عالی گزینش کشور نیز همین مشکل را داریم که یک معیار و محک برای تمام گزینش‌ها دارند و این درست نیست و هر گزینش راهکار اجرایی و مولفه‌های متفاوتی دارد.

انتهای پیام//ف.ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.