مشهد؛

یک کارگاه ساختمانی در تربت حیدریه پلمپ شد

یک کارگاه ساختمانی در این شهرستان به علت داشتن نواقص و ایرادات ایمنی و به منظور جلوگیری از بروز حوادث احتمالی پلمپ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ معاون اداره کل و رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی تربت حیدریه با اعلام این خبر گفت: این اقدام در قالب طرح مشترک این اداره با نمایندگان دادستان، شهرداری و نظام مهندسی ساختمان صورت گرفت.

علی اکبراسماعیل پناه اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات این اداره در نیمه نخست امسال، تشکیل تیم بازرسی مشترک با عضویت این اداره و دستگاه های یاد شده، به منظور بررسی وضعیت ایمنی کارگاه های ساختمانی و جلوگیری از بروز حوادث ناشی از کار بود که تاکنون 170 مورد بازرسی از کارگاه های ساختمانی فعال شهرستان انجام داده است.

وی با بیان اینکه در مدت یاد شده 435 درخواست به هیات تشخیص رسیده که نسبت به مدت مشابه پارسال 48 درصد افزایش داشته است، گفت: در همین مدت تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری شهرستان به 363 نفر رسیده است که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه پارسال، 74درصد رشد داشته است.

اسماعیل پناه تعداد بازرسی های ادواری صورت گرفته به منظور بررسی چگونگی اجرای قانون کار و آیین نامه های مربوطه توسط بازرسان این اداره را 637 مورد عنوان کرد و گفت: این بازرسی ها نیز از رشد 41 درصدی برخوردار بوده است.

وی به برگزاری هزار و 134 نفر ساعت آموزش ایمنی برای کارگران و کارفرمایان در راستای ارتقای سطح آگاهی مشمولان قانون کار اشاره کرد و افزود: همچنین چهار جلسه کارگروه اشتغال و پنج جلسه کمیته راهبردی اقتصاد مقاومتی به منظور تبیین موضوعات مرتبط با اشتغال در این مدت برگزار شده است.

اسماعیل پناه شمار کارجویان ثبت نامه شده در موسسه های کاریابی شهرستان را، 429 نفر عنوان کرد و گفت: برای 180 نفر این افراد اشتغال ایجاد شده است.

وی همچنین از ثبت 6 تعاونی و موافقت با تشکیل 10 تعاونی خبر داد و افزود: همچنین پنج اتحادیه ثبت شده با 46 نفر عضو، سرمایه ثبتی 30 میلیون ریال و تعداد 22 نفر فرصت شغلی وجود دارد.

مرکز شهرستان 250 هزار نفری تربت حیدریه در 150 کیلومتری جنوب غربی مشهد قرار دارد.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار