لرستان؛

پایین بودن سرانه ورزشی لرستان

استاندار لرستان گفت: پایین بودن سرانه ورزشی در لرستان یک نقطه‌ضعف بوده که باید جبران شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ؛ بازوند ضمن گرامیداشت یاد بهمن گلبار نژاد از جانبازان کشور که در پیست دوچرخه سواری ریو دچار سانحه شده و درگذشت گفت: المپیک ریو یکی از سخت ترین المپیک های جهانی در ۴۰ سال اخیر بوده به طوری که پیست های دوچرخه سواری آن شرایط بدی داشت و یکی از دلایل شهادت این جانباز ورزشکار کشور وجود پیست غیراستاندارد در المپیک ریو بود.

استاندار لرستان با بیان اینکه سرانه ورزشی مراکز برخی استان ها به دلیل مشارکت بخش خصوصی ۲.۵ متر است افزود: لازم است بخش خصوصی برای ورود به عرصه ورزش در استان جای پا باز کرده و ما نیز از سرمایه گذاران این بخش استقبال و شرایط را برای پر کردن خلاء فضاهای ورزشی استان توسط این بخش مهیا کنیم.

بازوند گفت: به خاطر کمبود فضاهای ورزشی در لرستان باید تخصیص های استان به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شود.

استاندار لرستان در رابطه با درخواست رئیس هیئت جانبازان و معلولان مبنی بر اختصاص یک سالن ورزشی به این هیئت افزود: به خاطر رشادت های معلولان استان در المپیک ریو امروز به عنوان هدیه اقدامات لازم برای در اختیار گذاشتن یک سالن ورزشی به این ورزشکاران را انجام خواهیم داد.

بازوند با بیان اینکه از نظر ما همه افرادی که از لرستان به المپیک اعزام شده اند طلا گرفته اند گفت: اگر ما بتوانیم در استان افرادی را برای حضور در بزرگترین رقابت های ورزشی دنیا اعزام کنیم یک افتخار بزرگ بوده حتی اگر هیچکدام از ورزشکاران ما مدال دریافت نکنند ولی همین اندازه که توانسته اند توانمندی استان را نشان دهند برای ما قدم بزرگی است.

وی با تاکید بر اینکه مدیرکل ورزش و جوانان استان از امروز برای اعزام تعداد زیادی از ورزشکاران استان برای حضور در المپیک بعد برنامه ریزی و هدفگذاری داشته باشدافزود: لازم است برنامه تدوین شده برای اعزام ورزشکاران زیادی از استان به المپیک آینده ظرف مدت یک ماه به ما داده شود تا در راستای جبران ضعف ها و کمبودهای موجود اقدام کنیم.

استاندار لرستان اعزام ورزشکاران به مسابقات جهانی و المپیک را به معنی تقویت سرمایه اجتماعی دانست و گفت: از نظر ما طلای ورزشکاران راه یافته به مسابقات المپیک افزایش سرمایه های اجتماعی استان است لذا ما باید از این سرمایه ها حفاظت کرده و در راستای تقویت آن ها گام برداریم.

انتهای پیام/م


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.