دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه 32 هزار هیأت مذهبی دانش‌آموزی و 700 هیأت فرهنگیان در کشور فعالیت می‌کنند، از برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در ششم محرم در سراسر کشور خبر داد.

فعالیت 32 هزار هیأت دانش‌آموزی در مدارس کشور/ برگزاری سوگواره «احلی من العسل» در 6 محرمبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛محمدرضا مسیب‌زاده‌ مدیرکل قرآن،‌ عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر این وزارتخانه امروز در مراسم گرامیداشت هفته امر به معروف و نهی از منکر که در دبیرستان علامه حلی منطقه 4 برگزار شد با اشاره به اینکه امروز شاهد نواختن زنگ احیای امر به معروف و نهی از منکر به صورت نمادین در این مدرسه هستیم، اظهار داشت: مانند این مراسم نیز در مدارس کشور در حال اجراست.

مسیب‌زاده با بیان اینکه موضوع آموزش و پرورش، مدرسه و دانش‌آموزان است و باید همه طرح‌ها به مدرسه برگردد، یادآور شد: ما مسئولیت تعلیم و تربیت بیش از 13.5 میلیون دانش‌آموز را برعهده داریم و اگر قرار است کاری انجام گیرد باید فراگیر و اثربخش صورت گیرد.

وی با اشاره به فعالیت‌های اداره کل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال دانش‌آموزان در ایام عزاداری امام حسین (ع) و دهه اول محرم، فعالیت‌هایی را انجام می‌دهند و باید به دنبال چرایی قیام امام حسین(ع) باشیم. 

مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت‌های قرآنی این اداره کل یادآور شد: حفظ موضوعی آیه‌های قرآن کریم در کنار حفظ ترتیبی آن مد نظر قرار گرفته است و 20 تا 40 آیه کاربردی متناسب با سن دانش‌آموزان در 11 عنوان به دانش‌آموزان ارائه شده است.

وی با اشاره به طرح مصباح‌الهدی (امام‌شناسی)، گفت:‌ این طرح در دو سال گذشته اجرا شده است و در قالب این طرح، 14 عنوان کتاب از ائمه اطهار(ع) به عنوان بهترین الگوی سبک زندگی انتخاب شده و به دانش‌آموزان ارائه شده است.

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت آموزش و پرورش اضافه کرد: در این راستا بحث شورای امر به معروف و نهی از منکر مطرح شده و بر اساس آموزش‌هایی ساماندهی شده و طرح یاوران معروف برای همکاران فرهنگی در سطح کشور طراحی و برنامه‌ریزی شده است.

مسیب‌زاده، گام دوم را در خصوص امر به معروف و نهی از منکر طرحی مربوط به دانش‌آموزان برشمرد و گفت: سمبل و نماد اصلی برنامه‌ها در آموزش و پرورش، اجرای سوگواره «احلی من العسل» است ضمن اینکه 32 هزار هیأت مذهبی دانش‌آموزی در مدارس کشور و 700 هیأت مذهبی مربوط به فرهنگیان فعالیت می‌کنند.

وی عنوان کرد: سوگواره «احلی من العسل» در 6 محرم سالروز بزرگداشت حضرت قاسم‌بن‌الحسن(ع) به عنوان الگوی دانش‌آموزان همزمان در سراسر کشور و در قالب دسته‌جات سینه‌زنی در مصلی‌ها، مساجد و امامزاده‌های هر شهر برگزار می‌شود. 

دبیر شورای امر به معروف و نهی از منکر وزارت آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: این مراسم که در 17 مهر برگزار خواهد شد، با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه، صدا و سیما، وزارت ارشاد و هیأت رزمندگان اسلام برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار