اصفهان؛

31 دفتر خدمات زیارتی آماده ثبت‌نام کاشانی‌ها برای اربعین

رییس اداره حج و زیارت کاشان از پیش‌بینی ثبت‌نام بیش 10 هزار به‌صورت رسمی از طریق 31 دفتر رسمی و موقت منطقه برای شرکت در اجتماع عظیم میلیونی اربعین حسینی به کربلای معلاخبرداد.

وحید اسکندری،در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت:تعداد مشتاقان پیاده روی ایام اربعین حسینی (ع) از دارالمومنین کاشان در سال گذشته 10 هزار نفر به‌صورت رسمی در سامانه سماح بود که غیر از این تعداد حدود 5 هزار نفر نیز به‌صورت غیررسمی و ثبت‌نام در سامانه سماح عازم کربلاشدند.

وی، با اشاره به تقسیم‌بندی استانی وزارت کشور بر اساس مرز خروجی کشور گفت: مرز خروجی برای این شهرستان از مهران به شلمچه و چزابه تغییر یافته است لذا تمامی مشتاقان به این سفر زیارتی و شرکت در بزرگترین همایش پیاده‌روی حسینی با احترام به این تقسیم بندی نسبت به ثبت نام در سامانه سماح هرگونه اقدام مقتضی را انجام‌دهند.

اسکندری، با تاکیدبر فعالیت افراد سودجو و فرصت‌طلب در این ایام گفت: متقاضیان فقط به 23 دفتر خدمات زیارتی تحت نظارت سازمان حج و زیارت در سطح شهرستانهای کاشان، آران و بیدگل،برای ثبت‌نام اربعین مراجعه‌کنند.

به‌گفته‌وی،به منظور سهولت در امر ثبت نام، تعداد 9 دفتر موقت نیز در شهرهای راوند، مشکات، ابوزیدآباد، برزک و نوش آباد دایرشده است.

رییس اداره حج و زیارت کاشان،تصریح‌کرد: طی مذاکراتی که با وزارت کشور و نیروی انتظامی صورت گرفته است، تنها کسانی که در سامانه سماح ثبت نام نموده اند مجوز خروج از کشور را خواهند داشت.

اسکندری، پوشش بیمه‌ای متقاضیان ثبت نام شده در سامانه سماح را تاکیدکرد و گفت: هزینه روادید 40 دلار و خدمات بیمه و هلال احمر 35 هزار تومان برای هر نفر از طریق درگاه اینترنتی قابل پرداخت است.

به‌گفته‌وی،سامانه سماح تنها سامانه رسمی ثبت نام و اخذ روادید برای مشتاقان پیاده روی در ایام اربعین است که از طریق این سامانه ارگان هایی نظیر استانداری، بیمه، هلال احمر، نیروی انتظامی و سایر نهادهای مرتبط از اطلاعات آن تغذیه و بهره‌برداری و پشتیبانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آخرین مهلت ثبت نام در سامانه سماح تا روز دوشنبه 24 آبان‌ماه است گفت: زائرین عزیز ثبت نام خود را به روزهای پایانی موکول ننمایند.

به‌گفته‌وی،مدارک مورد نیاز جهت دریافت روادید اعم از انفرادی و یا گروهی، اصل گذرنامه ، اصل مانیفست و دو قطعه عکس رنگی 3*4 پشت زمینه سفید است.

اسکندری، اظهار داشت : حداقل تعداد نفرات هر گروه (مانیفست) پنج نفر و حداکثر تعداد نفرات 50 نفر است که گروه های کمتر از پنج نفر می بایست به صورت انفرادی ثبت‌نام کنند.

وی افزود:با توجه به محدودیت‌های سفارت عراق در تأمین برچسب های مخصوص روادید توصیه می‌شود زائرین محترم به صورت گروه‌های پنج نفره و بیشتر در سامانه سماح اقدام به ثبت نام کنند.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار