گیلان؛

کشته شدن بیش از 16 هزار نفر در حوادث رانندگی

16 هزار و 500 نفر سال گذشته در حوادث رانندگی فوت کردند .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

جانشین پلیس راهور کشور امروز در همایش تجلیل از فعالان عرصه آموزش ترافیکی و همیاران پلیس گفت : علاوه بر این 313 هزار نفر نیز مجروح شدند.

سردار موسی امیری افزود : در نیمه نخست امسال آمار تلفات رانندگی در کشور3 درصد کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه بیش از 30 درصد کشته شدگان تصادفات رانندگی جوانان کمتر از 25 سال بودند افزود : فرهنگ نادرست رانندگی ، پایین بودن کیفیت خودروهای تولید داخل و ایمنی کم جاده ها از عوامل اصلی بروز حوادث رانندگی در ایران است.

جانشین پلیس راهور کشور با اشاره به اینکه 10 میلیون همیار پلیس با نیروی انتظامی همکاری می کنند تصریح کرد : در چند سال گذشته تلاش شده با اجرای طرح های مختلف از جمله طرح همیار پلیس فرهنگ رانندگی در کشور تغییر یابد.

سردار موسی امیری همیاران پلیس را یاوران نیروی انتظامی در خانواده ها دانست و از همگان خواست در اجرای مناسب تر این طرح بزرگ مشارکت کنند.

وی با اشاره به اینکه تا سال 84 ، 5 میلیون خودرو در کشور تردد می کرد و این آمار امروز به 18 میلیون رسیده است گفت : سالانه 1 میلیون خودرو جدید بدون فراهم شدن زیرساخت ها وارد جاده های کشور می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛

جانشین پلیس راهور کشور استان های گیلان ، مازندران ، گلستان و بوشهر را 4 استان پر حادثه در استفاده از موتور سیکلت اعلام کرد و افزود : 36 درصد وسایل نقلیه کشور موتور سیکلت هستند.

سرهنگ مهرداد مهرگان جانشین فرمانده انتظامی گیلان نیز با اشاره به اجرای موفق طرح همیار پلیس در استان گفت : نیروی انتظامی از ظرفیت 374 هزار دانش آموزی گیلان برای تغییر فرهنگ رانندگی استفاده خواهد کرد.

مهدی حاجتی مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز با بیان اینکه معلمان در چند ساله گذشته فرهنگ رانندگی درست را به دانش آموزان آموخته اند خاطر نشان کرد : حدود هزار نفر از معلمان در اجرای این طرح به عنوان فرهنگ یار مشارکت دارند.

درپایان از 30 فعال عرصه آموزش ترافیکی و همیار پلیس تجلیل شد

همچنین امروز با حضور جانشین پلیس راهور کشور ساختمان پلیس راهور شهرستان فومن به بهره برداری رسید.

برای ساخت این ساختمان 2 طبقه 7 میلیارد و 500 میلیون ریال هزینه شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: گیلان ، رانندگی ، فوت ، ترافیک ، پلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.