همیاران پلیس طلایه داران فرهنگ سازی ترافیکی هستند

به گزارش  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازگیلان؛


جانشين رئيس پليس راهور ناجا گفت: همیاران پلیس طلایه داران فرهنگ سازی ترافیکی هستند
 ، سردار موسي امیری در همايش همياران پليس و فرهنگ ياران ترافيك استان گيلان كه به مناسبت هفته ناجا برگزار شد، با بیان اینکه همیاران پلیس طلایه داران فرهنگ سازی ترافیکی هستند، افزود: خودرو عضو ضروری زندگی بشری است که باید با آن کنار آمد.
جانشين رئيس پليس راهور ناجا با تاکید براینکه خودرو امروزه جابجایی کالا و انسان را برعهده دارد، متذکرشد: وقوع سوانح رانندگی یکی از آسیب های استفاده از خودرو بوده که باید از آن جلوگیری کرد.
وی آلودگی صوتی، ترافیکی و زیست محیطی را از دیگر آسیب ها دانست و افزود: آسیب های رانندگی گاهی  بسیار جبران ناپذیر بوده که از دست دادن سرمایه های انسانی از جمله آنهاست.
16هزار نفر در ایران سالیانه در تصادفات فوت می کنند
جانشين رئيس پليس راهور ناجا با بیان اینکه 16 هزار نفر در ایران سالیانه در تصادفات فوت می کنند، افزود: 313هزار نفر مجروح تصادفات در پارسال داشتیم.
سردار امیری با تاکید براینکه تبعات سوانح رانندگی را باید کاهش داد، بيان داشت: بیشتر قربانیان حوادث رانندگی جوانان زیر 25 سال هستند.
اميري سوانح رانندگی را اولین علت مرگ جوان های کشور بیان کرد و اظهارداشت: فرهنگ ترافیکی جامعه باید به سمت کاهش این سوانح حرکت کند.
وی شناسایی عوامل خطر در سوانح رانندگی را از وظایف دستگاه های کشور و پلیس دانست و افزود: عوامل خطر رانندگی باید از بین بروند. عدم وجود فرهنگ رانندگي صحيح از عوامل ایجاد تصادفات جاده ای است
این مقام مسئول با تصریح براینکه سفرهای غیر ضروری زیادی در جاده ها وجود داردکه جمعیت را در معرض خطر قرار می دهد، خاطرنشان کرد: عدم وجود فرهنگ رانندگي صحيح از دیگر عوامل ایجاد تصادفات جاده ای است.
وی کیفیت خودروهای داخلی را پایین و یکی از عوامل رخداد تصادفات دانست و متذکرشد: 18میلیون دستگاه خودرو در کشور شماره گذاری شده و سالیانه نيز  یک میلیون خودرو به چرخه ترافیک وارد می شود.
سردار امیری با تاکید براینکه سفرهای غیر ضروری آلودگی های صوتی،محیطی و خطر آفرینی دارد، اضافه کرد: رشد تعداد خودرو در کشور از دیگر عوامل تصادفات است.
اميري میل به استفاده و فرهنگ ناصحیح بکارگیری وسیله دو چرخ را عامل دیگر سوانح رانندگی دانست و ادامه داد: 44 درصد تصادفات گیلان از سوانح موتورسیکلت ها است.
الگوهای فرهنگی استفاده از وسایل نقلیه بايد تغییر کند
وی از تردد بیش از 200 هزار موتور سیکلت در گیلان خبردادو خاطرنشان كرد: الگو های فرهنگی استفاده از وسایل نقلیه بايد تغییر کند


انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.