رییس سازمان مدارس غیردولتی از رونمایی سامانه جامع نظارت بر مدارس غیردولتی و توسعه نظارت بر فعالیت این مدارس خبر داد.

نظارت هدفمند بر مدارس غیردولتی در قالب سامانه ارزیابی نظارت جامعبه گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آیین رونمایی از سامانه جامع نظارت مدارس غیردولتی با حضور مرضیه گرد رییس سازمان مدارس غیردولتی ،مجتبی زینی وند مدیرکل مدارس غیردولتی  امروز انجام شد.

در این مراسم گرد با بیان اینکه اطلاعات مدارس در این سامانه به طور جامع و به موقع ارائه می شود، اظهار داشت: این نظارت در سطح استان ها و شهرستان ها سراسر کشور انجام شده و در دسترس ادارات کل مدارس غیردولتی قرار می گیرد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه فناوری اطلاعات اقدامات مثبتی برای راه اندازی این سامانه انجام شده،بیان کرد: ابتدا دستورالعمل نظارت جامع تدوین و سپس در قالب الکترونیکی ارائه شد.

رئیس سازمان مدارس غیردولتی افزود: این سامانه فرصتی فراهم کرده تا اطلاعات مدارس غیردولتی به سهولت در دسترس قرار گیرد و نحوه فعالیت آن نظارت در تمامی فعالیت‌های آموزشی و پرورشی است.

گرد اظهار داشت: این سامانه به عنوان فرصتی برای تشویق مؤسسانی‌ که فعالیت‌های مثبتی در راستای ارتقای مدارس داشته‌اند ایجاد شده همچنین در مواقعی که کم‌کاری در فعالیت‌های مدرسه وجود داشته باشد به سرعت از طریق این سامانه مشاهده شده و با آن برخورد می‌شود.

همچنین مجتبی زینی‌وند، مدیرکل مدارس غیردولتی در خصوص جزییات این طرح با بیان اینکه سامانه در چهار سطح تعریف شده اظهار داشت: سطح اول، موسس است ومبتنی بر اطلاعاتی که از مدارس غیردولتی به شیوه خوداظهاری مطرح می کند، اطلاعات وارد سامانه شده ؛سطح دوم در منطقه است و اطلاعات موسس توسط ارزیابان ما در مناطق ارزیابی می شود.

وی ادامه داد: سطح سوم، ادارات کل آموزش و پرورش استان ها و سطح چهارم مربوط به ادارات کل مدارس غیردولتی است.

مدیرکل مدارس غیردولتی با اشاره به اینکه  در سطح سوم گزارش گیری و نظارت بر روند اجرای طرح را داریم،بیان کرد: گردش اطلاعات میان ارزیابان اداره کل و منطقه و ارزیابان اداره کل و مدرسه قابل انجام است و می توانند مستقیما با مدرسه در ارتباط باشد.

زینی یادآور شد: فعالیت این سامانه به معنای کمرنگ شدن حضور ارزیابان در مدارس غیردولتی نبوده و این سامانه در راستای تقویت اقداماتی است که کارشناسان با حضور در مدارس داشتند.

وی با بیان اینکه در دستورالعمل جامع نظارت، اطلاعات و مولفه های مورد ارزیابی را طبقه بندی و تعریف شده، عنوا کرد:هشت محور نظارتی درنظر گرفته که شامل ضوابط تاسیس، بکارگیری نیروهای متخصص و کارآمد، فضا و تجهیزات، شرایط ثبت نام، شهریه، امور اداری، امور مالی و برنامه ریزی تربیتی است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.