مجاهدی: اعتبارات لازم برای کشف و پرورش استعدادهای هنری اختصاص یابد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛دبیر شعر آیینی کشور در این جلسه با اشاره به قدمت و تاریخچه 1200ساله فرهنگ و هنر درقم، گفت: بزرگان بسیاری در حوزه های گوناگون فرهنگی و هنری با بهره مندی از آموزه های دینی و تعامل با مذهب به خوبی رشد کرده اند و از مفاخر این مرز و بوم بشمار می روند. 
  
محمدعلی مجاهدی با بیان اینکه هنر در این خطه مقدس با شاخصه های ویژه ای که دارد، آن را از سایر بخش های کشور مجزا کرده ، گفت: پس از انقلاب اسلامی، هنر مبتنی بر ارزش های الهی و انسانی در کشورمان تولید و به سرتاسر جهان صادر شده است. 

وی برضرورت تخصیص اعتبارات لازم و سرمایه گذاری برای رشد و توسعه هنر درقم و کشف و پرورش استعدادهای هنری در این استان تاکید کرد و اظهار داشت: باید با تجمیع تمامی ظرفیت ها و امکانات فرهنگی و هنری در قم و پرهیز از موازی کاری در این جهت، هنرهای شاخص قم را در عرصه های ملی و بین المللی هرچه بیشتر و بهتر به نمایش بگذاریم. 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم نیز در این جلسه با اشاره به پذیرش 800 دانشجو در دانشگاه علمی کاربردی فرهنگ و هنر استان خاطرنشان کرد: در این دانشگاه خواهران و برادران به صورت تفکیک شده مشغول به تحصیل بوده و در سایر مناطق نیز درحال آماده سازی فضاهای آموزشی با استفاده از اساتید مجرب برای تربیت هنرمندان جوان قمی هستیم. 

حجت الاسلام عباس دانشی با بیان اینکه انجمن های هنری قم نیازمند تامین مکان مناسب هستند، از دراختیار هنرمندان قرار گرفتن ساختمان خیابان ساحلی این اداره کل با تامین اعتبارات لازم خبر داد و گفت: تالار آل یاسین دبیرستان ماندگار امام صادق(ع) نیز با همکاری و هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش در حال آماده سازی است و می تواند در اختیار هنرمندان استان قرار گیرد. 

وی با اشاره به آماده سازی آلبوم آثار خوشنویسان قم دراداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، افزود: آثار فاخر هنرمندان خوشنویس جمع آوری شده و تهیه این آلبوم در مراحل پایانی آماده سازی است و بر اساس برنامه ریزی بعمل آمده در ماه ربیع الاول رونمایی می شود. 

مدیرکل صدا و سیمای مرکز قم نیز دراین جلسه با اشاره به لزوم ایجاد ارتباط و تعامل گسترده با هنرمندان استان، تصریح کرد: برنامه های تولیدی بسیاری در این رسانه در رابطه با هنرمندان و هنرهای بومی و قدیمی استان تهیه و پخش می شود. 

حجت الاسلام محمد لطفی نیاسر با بیان اینکه تعامل و ارتباط هنرمندان با روحانیت و حوزه های علمیه در جهت معرفی و توسعه هنر در جامعه با توجه به مسایل فقهی ضروری است، اظهار داشت: در زمینه اطلاع رسانی و آگاهی بخشی در رابطه با رویدادها و تازه های هنری در استان قم، تشکیل ستاد خبری ویژه اقدامی است که می تواند مفید و موثر واقع شود. 

وی در پایان لزوم مشارکت جوانان در کرسی های آزاداندیشی در رابطه با هنر را مورد توجه قرار داد و گفت: بدون تردید جوانان نقش بسیار مهم و موثری در حوزه های گوناگون هنری ایفا کرده و صدا و سیما می تواند از ظرفیت ها و توانمندی آنان به خوبی بهره مند شود. 

انتهای پیام/ج
برچسب ها: قم ، برگزاری ، جلسه ، شورای هنر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار