دبیر مجمع جهانی علی اصغر (ع) گفت: همایش شیر خوارگان حسینی در ایران و 40 کشور جهان به صورت همزمان جمعه 16 مهر ماه برگزار خواهد شد.


داوود منافی‌پور دبیر مجمع جهانی علی اصغر(ع) در گفتگو با خبرنگار حوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص همایش شیرخوارگان حسینی اظهارکرد : مجمع جهانی حضرت علی اصغر(ع) از سال 1382 بر آن شد که با برگـزاری مراسم واقعه گویی شهادت طفل شش ماهه کربلا و برافراشتن سنـد حقّانیت حضـرت اباعبدالله الحسین(ع) در اولین جمعه محرم فریادی رسـا در هیئتی متفـاوت و اثـرگذار با محوریت شهیـد شیرخـوار کربـلا حضرت علی اصغر(ع) در اقصی نقاط جهان سردهد.

وی افزود: شهادت حضرت علی اصغر(ع) ظرفیّت بی‌مانندی برای جلب توجه انسان‌ها بر واقعه عاشورا و تسخیر قلوب آزادگان در جهان دارد. البته این امر در فعالیت‌های این مجمع کاملاً محسوس است، امسال که چهاردهمین سال برگزاری این مراسم است، این برنامه‌ها در بیش از 3 هزار و 500 نقطه ایران و جهان برگزار می شود.   

منافی پور عنوان کرد: ایران در حالِ سربازگیری برای خود است و در همین بررسی‌های اخیر لایحه‌ای در پارلمان انگلستان برای منع برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی  در بریتانیا، با این بهانه که برگزاری این مراسم سبب ترویج خشونت در جوامع می‌شود و همچنین با ساخت 114 قسمت فیلم کوتاه علیه این همایش اقدام کرده است.

وی افزود:  امسال در 41 کشور، مراسم جهانی شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود که از آن جمله می‌توان به کشورهای انگلیس، روسیه،‌آلمان، فلیپین، اندونزی، یمن، تاجیکستان، میانمار، سنگاپور، اکراین، آذربایجان، کشمیر، هند، مالزی، تایلند، سوئد، بلژیک، ترکیه، عراق، بحرین، عربستان، پاکستان، کلمبیا، عمان و... اشاره کرد.

دبیر مجمع جهانی شیر خوارگان حسینی گفت: همایش شیرخوارگان حسینی به طور همزمان در اولین جمعه ماه محرم 16 مهرماه جاری، ساعت 9 صبح در سراسر جهان برگزار می‌شود .

وی افزود: نزدیک به 10 میلیون نفر از بانوان همراه با کودکان خردسال خود در این مراسم معنوی حضور می‌یابند.

منافی پور خاطرنشان کرد: حدود 70  دوخت لباس در 32 استان کشور داریم که لباس شیرخوارگان را برای 3 هزار جلسه می‌دوزند و اهدا می‌کنند. 

وی در پایان گفت :بیش از 3 هزار خانم در دوخت و بسته‌بندی این لباس‌ها در قالب نذر و به صورت رایگان شرکت می‌کنند.

.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار