گیلان؛

معرفی سفیران فرهنگی بهزیستی

خدمت به معلولان تبلور روحیه انسانیت و اسلامیت است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گیلان؛ استاندار گیلان در آئین معرفی سفیران فرهنگی بهزیستی گیلان که با حضور جامعه‌ معلولان استان، خیران و سفیران فرهنگی بهزیستی در سالن همایش های غدیر استانداری برگزار شد، گفت: بیش از 45 هزار معلول در استان گیلان زندگی می کنند که بخش اعظم آنها نیاز به خدمات و پشتیبانی مستقیم و شبانه‌روزی دارند.

محمدعلی نجفی با تاکید حضور موثر سفیران فرهنگی در قالب انجمن‌ها و کانون‌های حمایت از معلولان افزود: خدمت به این قشر و حس خدمت به کسانی که نیازمند حمایت و کمک هستند صرفا با تبلور انسانیت، اسلامیت و عشق به جامعه‌ هدف شکل می‌گیرد.

وی با اشاره به بازدید سال گذشته خود از مرکز نگهداری معلولان در لیلاکوه لنگرود خاطرنشان کرد: با کمک دستگاه‌ها مربوطه و خیرین بیش از 50 درصد مشکلات آن در مدت یک سال به بهترین وجه بازسازی شد.

نماینده عالی دولت بر لزوم فعال تر شدن انجمن‌های خیریه حمایت از معلولان تأکید و تصریح کرد: تا ماه های آینده انجمن خیرین کشوری برای خدمت به جامعه‌ هدف مورد نیاز استان با محوریت گیلان برگزار خواهد شد.

استاندار گیلان بر ضرورت فراهم کردن شرایط برای بروز توانایی و پتانسیل معلولان و همچنین حمایت مضاعف از خانواده‌های دارای بیش از 2 معلول گفت: 140 خانواده چند معلولی داریم که باید خدمت ویژه به آنان ارائه کنیم.

در پایان این مراسم از  کتاب شعر "باران واژه ها" که سروده هشت نابینا و ناشنوای گیلانی است، رونمایی و با اهدای لوح تقدیر و تندیس از سفیران فرهنگی و معلولان برگزیده مسابقات در رشته‌های مختلف تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.