ویکیلیکس با هک ایمیل‌های "هیلاری کلینتون" بخشی از سخنرانی‌های خصوصی وی را افشا کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه ای‌بی‌سی نیوز در گزارشی به افشای جزئیات سخنرانی‌های خصوصی "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، پرداخت که پشت درهای بسته ایراد شده بودند. سخنرانی‌های افشا شده اغلب به یک سال پیش از آغاز رقابت‌های انتخاباتی مربوط می‌شوند و حتی زمانیکه از کلینتون خواسته شده بود متن سخنرانی‌ها را منتشر کند، وی امتناع ورزیده بود.

کلینتون با بانکداران بزرگ پشت درهای بسته جلسه‌ای ترتیب داده و برای آنها سخنرانی کرده بود. وی در سخنرانی مذکور اعلام کرد از "تجارت آزاد و مرزهای باز" حمایت می‌کند و معتقد است مدیران وال استریت در بهترین جایگاه برای ایجاد اصلاحات در نظام مالی آمریکا هستند.

افشای متن سخنرانی کلینتون نتیجه یکی دیگر از هک اطلاعات ایمیل وی است که گفته می‌شود از جانب روس‌ها و برای ایجاد اختلال در روند انتخابات ریاست جمهوری 8 نوامبر صورت گرفته است. کلینتون بابت این سخنرانی‌های خصوصی مجموعا 26.1 میلیون دلار پول دریافت کرده است. "برنی سندرز،" رقیب دموکرات کلینتون در مرحله مقدماتی انتخابات ریاست جمهوری، بارها از وی درخواست کرده بود متن این سخنرانی‌ها را که پشت درهای بسته انجام داده است منتشر کند؛ اما کلینتون هیچگاه زیر بار نرفت.

ایمیل‌های هک شده کلینتون شامل تبادلات اطلاعاتی وی با کمپین انتخاباتی‌اش به ویژه با "جان پادستا،" رئیس این کمپین، می‌شود. ویکیلیکس این اطلاعات را با هک کردن ایمیل‌های رئیس ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون به دست آورده است. ستاد انتخاباتی کلینتون هنوز صحت این ایمیل‌ها را رد یا تایید نکرده؛ اما "جولیان آسانژ،" موسس ویکیلیکس، را به تلاش برای تخریب هیلاری کلینتون متهم نموده است.

ویکیلیکس حدود 2 هزار ایمیل پودستا را منتشر کرده است که پیغام‌های او از چند سال پیش تا همین یک ماه گذشته را دربر می‌گیرد.

در میان ایمیل‌های افشا شده می‌توان بخش‌هایی از سخنرانی کلینتون در سال‌های 2013 و 2014 را نیز مشاهده کرد. اینطور به نظر می‌رسد که اطلاعاتی از سخرانی‌های کلینتون مورد سرقت قرار گرفته است که می‌تواند بطور بالقوه برای مبارزات انتخاباتی وی یک تهدید جدی به حساب آید.

بر اساس ایمیل‌های افشا شده در ویکیلیکس، کلینتون در سخنرانی در جمع سران بانک Goldman Sachs  در اکتبر سال 2013 از تبعیض قائل شدن بر ضد افراد موفق در واشنگتن که باعث می شود آنها نتوانند ثروتشان را حفظ کنند، انتقاد کرده است. البته برخی حاضران در این سخنرانی ادعای کلینتون در این زمینه که با حضور در واشینگتن و تصدی پست های سیاسی نتوانسته به اندازه کافی پول و ثروت جمع کند را رد کرده‌اند.

کلینتون در بخشی از سخنرانی مذکور از دخالت بیشتر وال استریت در سیاست گذاری‌های اقتصادی به منظور جلوگیری از تکرار رویدادهایی مانند بحران مالی و اقتصادی سال 2008 دفاع کرده است. این در حالی است که افرادی مانند برنی سندرز، عملکرد سراسر حرص و طمع وال استریت را عامل وقوع این بحران دانسته و خواستار برخورد با عوامل این بحران در وال استریت بودند.

وی در یک سخنرانی در جمع مدیران بانک Banco Itaú هم مواضعی در حمایت از تجارت آزاد فرامرزی گرفته، این در حالی است که وی بعدها با طرح همین ایده از سوی "باراک اوباما" مخالفت کرد. به هر حال باید منتظر ماند و دید این افشاگری ها چه تاثیری بر پایگاه رای هیلاری کلینتون خواهد گذاشت.

اسناد افشا شده نشان می‌دهد هیلاری کلینتون پس از استعفا از وزارت خارجه آمریکا به سخنرانی های متعددی در جمع شرکت های امنیتی، بانک ها و دیگر نهادهای مالی پرداخته و بابت هر سخنرانی 225 هزار دلار دریافت می‌کرده است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار