قائم مقام وزير كار گفت:بر اساس برآورد حاصله، هزينه نذری‌هايی كه در دهه اول محرم هزينه می‌شود، 2 برابر بودجه بهزيستی در سال است.


2 برابری هزينه نذری‌ها در دهه اول محرم نسبت به بودجه بهزيستی كشور/احصاء دقيقی از كارهای خير در كشور وجود نداردبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالحسن فيروزآبادی قائم مقام وزير كار در همايش محرم و خير جمعی كه امروز(يكشنبه) برگزار شد، با بيان اينكه امروز ضمن سوگواری برای امام حسين(ع) به رابطه بين محرم و خير جمعی می پردازيم، اظهار داشت: در چند سالی كه در وزارت كار مشغول به كار شده ام، تمام تلاش ما مبنی بر دستور وزیر نهضتی برای تشكيل خير جمعی است.

وی گفت: خير در اسلام شايد بيش از اديان اسلام و پس از آن هم وجود داشته داشته اما اسلام بيش از پيش به اين موضوع پرداخته شده است.

قائم مقام وزير كار بيان كرد: امت اسلام از مهمترين امت‌ها است كه از ميان انسان‌ها برآمده است و در بين امت‌های اسلامی نيز افرادی هستند كه به خير دعوت می كنند كه قرآن از آنها با عنوان رستگاران ياد می كند.

فيروزآبادی با بيان اينكه موضوع بعدی پس از توجه به واژه خير، جمعی بودن كار خير است، گفت: در جامعه مدرنی كه جمعيت های كلان شكل گرفتند، موضوع خير جمعی بحث برانگيز است.

وي گفت: بر اساس برآورد حاصله هزینه‌ نذری هايی در دهه اول محرم هزينه می شود بالغ بر 2هزار میلیارد تومان است و اين يعنی اينكه اين ميزان 2برابر بودجه بهزیستی در یک سال است.

قائم مقام وزير كار با بيان اينكه احصاء دقيقی از كارهای خير در كشور وجود ندارد، افزود: امیدواریم بهزیستی بتواند در زمینه امور خیر به عدد مناسبی برسد.

فیروزآبادی ادامه داد: اين ميزان رقم نذری بخش کمی از واقعیت جامعه است كه برای خيران می‌تواند راهگشا باشد.

وی با اشاره به اينكه با نگاه پیشگیرانه می ‌توان سازمانهای بیمه‌گر را به صحنه آورده تا به خود هم کمک کنند، تصريح كرد: سرمایه‌های اجتماعی بزرگی داریم که باید در عزاداریی‌ها از آن استفاده کنیم.

انتهای پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار