معاون غذا و داروی علوم پزشکی استان اردبیل گفت: تنها ۱۰ درصد از شهد عسل‌های موجود در بازار استان اردبیل تقلبی است و این میزان به نسبت استان‌های دیگر اندک است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ سید حجت خلیل‌اللهی در جلسه بررسی نتایج بازرسی‌های به عمل آمده از وضعیت عسل اردبیل تصریح کرد: در مقایسه با وضعیت سایر استان‌ها که تا ۶۰ درصد از عسل‌های بازار آن ها تقلبی شناخته می‌شود، وضعیت بازار عسل اردبیل مطلوب است.

وی افزود: متأسفانه استفاده از موم‌های تقلبی در تولید عسل مشاهده می‌شود که البته این مشکل در استان اردبیل وجود ندارد و هیچ موم چینی تاکنون مشاهده نشده است.

معاون غذا و داروی علوم پزشکی استان با اشاره به اینکه اسکلت عسل موم است و موم خارجی یک چهارم قیمت موم ایرانی است، گفت: در برخی مواقع از موم‌های غیراستاندارد در تولید عسل استفاده می‌شود.

خلیل‌اللهی با بیان اینکه این دسته از موم‌ها که در واقع نوعی پارافین معدنی است، منع مصرف دارد، افزود: وضعیت بازار عسل اردبیل به لحاظ موم‌های تقلبی جای نگرانی ندارد.

معاون غذا و داروی علوم پزشکی استان در ادامه با تأکید به اینکه عمده عسل‌های تقلبی در عسل‌های بین‌راهی دیده می‌شود، متذکر شد: متأسفانه در جمع‌آوری این عسل فروشی‌ها با نقص جدی قوانین مواجه هستیم.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: اردبیل ، شهد ، عسل ، تقلبی ، بازار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.