تبریز؛

اقتصاد دانش بنیان یک نیاز ضروری است

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی گفت: اقتصاد دانش بنیان نه یک اجبار بلکه یک نیاز ضروری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛جهانگیری در جلسه روسای کمیته های اقتصاد دانش بنیان دستگاه های اجرایی استان با اشاره به انتخاب آذربایجان شرقی به عنوان الگو در اقتصاد مقاومتی گفت: تنها راه نجات کشور و برون رفت از مشکلات پیش رو تحقق کامل سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

وی مردمی، عدالت محور، درون زا، برون گرا و دانش بنیان بودن را مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی دانست و اظهار کرد: موضوعی که در این بین بیش از هر چیزی مهم و اساسی است، تاکید بر دانش بنیان بودن است.

مدیر منطقه ویژه علم و فناوری ربع رشیدی یادآور شد: با وجود سرمایه گذاری های کلان در صنعت با ضعف های اساسی روبرو هستیم و از سویی با وجود هزینه های بالای تحصیلات تکمیلی نیز دانشگاه های ما نتوانسته در تولید ثروت آن گونه که باید و شاید نقش آفرینی کند و راه حل این مشکلات همراهی و همکاری این دو بخش با تاکید بر دانش بنیان بودن است.

جهانگیری، وظیفه سازمان ها و نهادهای درگیر در موضوع اقتصاد مقاومتی و به تبع آن اقتصاد دانش بنیان را سنگین دانست و ادامه داد: انتظار می رود بر اساس آیین نامه ها و شرح وظایف تعریف شده مجموعه های ذی ربط در زمان مقرر عملکرد خود را ارائه دهند.

وی با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه و جشنواره فناوری های نو و پیشرفته ربع رشیدی در تبریز گفت: این نمایشگاه 20 تا 23 آبان در محل نمایشگاه بین المللی تبریز برگزار می شود.

نماینده تام الاختیار استاندار آذربایجان شرقی در حوزه فناوری، یادآوری کرد: سازمان های اجرایی می توانند نیازهای فناوری بخش های مختلف را در این نمایشگاه به صورت برجسته اعلام کنند تا با تعامل با فناوران بتوانند نتایج مورد نیاز را به دست آورند.

جهانگیری خرید محصولات شرکت های دانش بنیان از سوی سازمان ها و نهادهای دولتی و خصوصی را یادآور شد و افزود: انتظار داریم سازمان های اجرایی خرید محصول از شرکت های دانش بنیان را در اولویت قرار دهند.


انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.