همدان؛

دهمین همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی استان در بهار

رئیس هیات ورزش های همگانی همدان افزود: دهمین همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی استان 14 آبان ماه به میزبانی بهار برگزار شود.

دهمین همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی استان در بهاربه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ هادی سبزواری در شورای ورزش همگانی استان همدان افزود: براساس اقدام صورت گرفته، استفاده از سالن های ورزشی همه روزه در ساعت 6 تا 8 صبح به شکل رایگان در اختیار آحاد مردم قرار گرفته است و با اعزام مربی توانسته ایم ورزش همگانی را به خوبی در سالن ها در ساعت اولیه صبح ترویج دهیم.

وی اضافه کرد: این برنامه هم اکنون در اغلب استان های کشور بین ساعت 6 تا 9 صبح به صورت رایگان اجرایی شده است و به عنوان الگوی نمونه ، همدان پیشتاز این طرح بود.

سبزواری در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر یکصد ایستگاه ورزش صبحگاهی در سطح استان فعال است گفت: در سطح شهر همدان 14 ایستگاه آقایان و 22 ایستگاه بانوان راه اندازی شده است و روزانه نزدیک به پنج هزار نفر در این ایستگاه ها فعالیت دارند.

وی بیان کرد: در صورت مشارکت نهادهای اجرایی و آموزشی نظیر آموزش و پرورش، شهرداری ها، نیروی انتظامی و دانشگاه ها می توانیم فعالیت ایستگاه های ورزش صبحگاهی را به 200 ایستگاه افزایش دهیم.

وی با بیان اینکه حجم گسترده ای از فعالیت های ورزشی در ورزش های همگانی جمع شده است افزود: هیات ورزش های همگانی دارای 33 کمیته است که بیش از 50 رشته ورزشی را اداره می کند و گستره فعالیت ورزش های همگانی به اندازه چندین هیات و فدراسیون است.

رئیس هیات ورزش های همگانی همدان در ادامه با اشاره به جایگاه مطلوب ورزش همگانی این استان در کشور گفت: هم اکنون ورزش عصرگاهی را در سطح استان داریم که انتظار می رود با برنامه ریزی دستگاه های اجرایی بتوانیم فرصت حضور کارمندان را نیز فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه بیش از 300 سالن و باشگاه ورزشی در سطح استان موجود است گفت: براساس چشم انداز سند تحول ورزش همگانی کشور 300 سالن ورزشی برای فعالیت و توسعه ورزش همگانی برای استان همدان تعیین شده که از هم اکنون این تعداد فضای ورزشی در استان وجود دارد.

وی با تاکید بر لزوم ترویج ورزش در بین کارمندان گفت: نیاز است در این برنامه تمامی دستگاه های اجرایی استان همدان همکاری کنند.

وی خواستار لزوم توجه فرمانداران و شهرداران به برگزاری همایش های پیاده روی شد و افزود: دهمین همایش بزرگ پیاده روی خانوادگی استان همدان همراه با پخش زنده از شبکه سراسری سیما قرار است 14 آبان ماه امسال به میزبانی شهرستان بهار برگزار شود.

انتهای پیام/ ش


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.