همدان؛

برگزاری نماز ظهر عاشورا در همه مناطق استان همدان

مدیرکل تبلیغات اسلامی همدان از برگزاری نماز ظهر عاشورا در تمامی مناطق مختلف استان خبر داد.

برگزاری نماز ظهر عاشورا در همه مناطق استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ حجت الاسلام علی دشتکی با بیان اینکه نهضت عاشورا محورهای تربیتی فراوانی برای تمامی دوران‌های بشری دارد، اظهار کرد: علاوه بر اینکه در آموزه‌های عاشورایی عبرت‌هایی برای زندگی بشر در بعد فردی و اجتماعی دیده می‌شود، امر به معروف و نهی از منکر، احیای سیره پیامبر و مهم‌تر از همه توجه دادن جامعه به نماز از جمله تاکیدات این نهضت است.

وی خاطرنشان کرد: برپایی نماز ظهر عاشورا توسط امام حسین (ع) در بحبوحه جنگ و تاکیدات ایشان در بیاناتش نشان از اهمیت جایگاه نماز در جامعه اسلامی است.

دشتکی با تاکید بر اینکه نماز مهم‌ترین آموزه عاشورایی برای عموم جامعه اسلامی است، تصریح کرد: از هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری انتظار می رود همان گونه که در طول دهه اول توجه ویژه ای به امر نماز اول وقت داشتند در روز عاشورا نیز توجه ویژه تری نسبت به این امر حیاتی انسان ساز داشته باشند.

وی از برگزاری نماز ظهر عاشورا در میدان مرکزی شهرستان همدان به امامت امام جمعه همدان خبر داد و گفت: نماز ظهر عاشورا در تمامی نقاط استان برگزار خواهد شد و در مراکز شهرستان‌ها و بخش‌ها نیز به صورت محوری این نماز برپا خواهد شد.

دشتکی در پایان از تمامی هیئت‌ها و دسته‌های عزاداری استان خواست که به هنگام اذان ظهر در میدان مرکزی شهر برای اقامه نماز حضور داشته باشند.

انتهای پیام/ د


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.