تحصیل بیش از یک میلیون دانش‌آموز در مدارس عادی و افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته از جمله مهم‌ترین رویدادهای آموزش و پرورش در هفته گذشته بودند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اعلام آمادگی مدارس آموزش از راه دور برای همکاری با سایر نهادها،  تحصیل بیش از یک میلیون دانش‌آموز در مدارس عادی و رتبه بندی خوابگاه‌های دانشگاه فرهنگیان در آینده ‌ای نزدیک، جزئیاتی از ابهامات در دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرورش ،افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته بر اساس نظر صندوق بازنشستگی کشور و جزئیات پذیرش معلم در آموزش و پرورش استثنایی از رویدادهای مهم آموزش و پرورش در هفته گذشته هستند.

اعلام آمادگی مدارس آموزش از راه دور برای همکاری با سایر نهادها 

گودرز شاهمرادی مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه تدابیر متعددی برای ارتقای مدارس آموزش از راه دور درنظر گرفته شده، گفت: با وجود این فرصت امکان تحقق عدالت آموزشی برای تحصیل تمام افراد وجود دارد.

مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش از اعلام آمادگی برای توسعه فعالیت ها با نهادهای دیگر خبر داد و عنوان کرد: سال گذشته نیز تفاهم نامه هایی با مراجع مرتبط که امکان توسعه فعالیت آموزشی دارند،انجام شده است. 

وی با اشاره به تفاهم نامه با سازمان زندان ها افزود: برای همکاری با نیروهای مسلح آمادگی داریم تا دوره‌ی سربازی به فرصت آموزشی مبدل شود هم چنین سایر نهاد ها و صنوف دیگر نیز که افرادی با سطح سواد کمتر از دیپلم دارند، امکان بهره‌مندی از این فرصت را دارند.
 
تحصیل بیش از یک میلیون دانش‌آموز در مدارس عادی 

محمد حسن عظیم‌عراقی معاون تشخیص و پیشگیری آموزش و پرورش استثناییدر خصوص نتایج سنجش نوآموزان و نتایج حاصل از آن گفت: یک میلیون و 420 هزار نفر تاکنون نوبت‌گیری انجام داده‌اند که یک میلیون و 249 هزار نفر مربوط به نوآموزان بدو ورود به دبستان است.

معاون تشخیص و پیشگیری آموزش و پرورش استثنایی با بیان اینکه تعداد کل ارزیابی‌ها یک میلیون و 313 نفر تاکنون بوده است، گفت: از این تعداد یک میلیون و 149 هزار نفر مستقیما به مدارس عادی راه پیدا کرده و 163 هزار نوآموز به مراحل تخصصی ارجاع داده شدند.

عظیم‌عراقی بیان کرد: 38 هزار و 990 نفر مشکوک به مشکلات بینایی، 17 هزار و 918 نفر مشکوک به مشکلات شنوایی، 85 هزار و صد نفر مشکوک به مشکلات آمادگی تحصیلی و بیش از 20 هزار و 900 نفر مشکوک به چند مشکل هستند.

جزئیاتی از ابهامات در دفترچه آزمون استخدامی آموزش و پرروش 

سید حسن حسینی مدیر کل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش پیرامون مشکل برخی افراد در ثبت رشته تحصیلی خود تحت عنوان مشاوره اظهار داشت: بررسی‌های لازم در این مورد انجام شده و با توجه به پیگیری‌ها امکان ثبت این رشته برای متقاضیان فراهم می‌شود.

حسینی ادامه داد: رشته‌های تحصیلی علوم تربیتی و روانشناسی و کلیه گرایش‌ها از جمله نیازهای آموزش و پرورش بوده و چنانچه مشکلی در ثبت اطلاعات متقاضیان با این رشته‌های تحصیلی وجود داشته باشد، براساس مذاکرات انجام شده با سازمان سنجش به زودی رفع می‌شود.

مدیر کل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد: افرادی که نسبت به محدوده سنی در نظر گرفته شده اعتراض داشتند و خواهان افزایش این بازه سنی هستند چنین امکانی وجود ندارد و تغییری انجام نمی‌شود.

رتبه‌بندی خوابگاه‌های دانشگاه فرهنگیان در آینده ‌ای نزدیک 

عباس قنبری معاون دانشجویی دانشگاه فرهنگیان از رتبه‌بندی خوابگاه‌های این دانشگاه با توجه به سامانه جامع خو‌ابگاهی تا پایان این تر‌م خبر داد و اظهار داشت: به این طریق وضعیت مطلوبی از خوابگاه‌ها مشخص شده و امکانات موجود را با توجه به آمار و اطلاعات بدست آمده بررسی می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه باید در جهت کیفیت بخشی خوابگاه‌ها حرکت کنیم، بیان کرد: بسیاری از خوابگاه‌ها نیازهای تعریف شده در آموزش و پرورش و وزارت علوم را دارا هستند اما در موا‌ردی هم شاهد کمبود امکانات هستیم که با توجه به استاندارد‌های در نظر گرفته شده از ظرفیت آموزش و پرورش و دانشگاه ها بهره برده و برای بهبود این شرایط برنامه‌هایی را در نظر گرفتیم.

افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته بر اساس نظر صندوق بازنشستگی کشور 

سید حسن حسینی مدیر کل امور اداری و تشکیلاتی وزارت آموزش و پرورش پیرامون افزایش حقوق فرهنگیان بازنشسته و ضوابط حاکم بر آن گفت‌: زمانی که فردی از دستگاه دولتی بازنشسته می‌شود پرداخت حقوق برای وی تابع صندوقی است که در زمان اشتغال انتخاب کرده و بر همین اساس برخی صندوق بازنشستگی کشوری و برخی تامین اجتماعی را برگزیدند.

حسینی اظهار داشت: آموزش و پرورش بر اساس ضوابط مذکور نمی‌تواند پیشنهادی برای افزایش حقوق بازنشستگان این وزارتخانه داشته باشد و این اقدام صرفا با پیشنهاد صندوق بازنشستگی و تامین اجتماعی امکان پذیر است.

جزئیات پذیرش معلم در آموزش و پرورش استثنایی 

مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشوربا بیان اینکه از بین متقاضیان با اولویت مناطق محروم استخدام نیرو انجام می‌شود، اظهار داشت: درصدی از ردیف‌های استخدامی به نیروهای توانبخشی، کاردرمان‌گر و فیزیوتراپ اختصاص یافته که از طریق شرکت در آزمون به خدمت آموزش و پرورش درمی‌آیند.

قدمی با اشاره به اینکه افرادی که طرح خود را در مدارس گذراندند در شرایط برابر با سایرین اولویت دارند، بیان کرد: این آزمون برای تمامی معلمان از جمله متقاضیان در آموزش و پرورش استثنایی برگزار می‌شود و آزمون جداگانه‌ای در نظر گرفته نشده است.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور عنوان کرد: رشته‌های در نظر گرفته شده برای متقاضیان شامل روانشناسی، روانشناسی کودکان استثنایی، علوم تربیتی با گرایش کودکان استثنایی است.

دانشگاه فرهنگیان میزبان جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور

مهرمحمدی سرپرست دانشگاه فرهنگیان  با بیان اینکه دانشگاه میزبان جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور است گفت: با اجرای چنین برنامه ای به توسعه هرچه بیشتر فضای قرآنی میان دانشجویان کمک می شود.

وی با اشاره به اینکه  این جشنواره 20 آبان ماه در مشهد آغاز و تا 23 ادامه می یابد،افزود: دانشگاه فرهنگیان این چنین برنامه هایی را در راستای جشنواره های داخلی برگزار شده در دستور کار قرار داده است.

مهرمحمدی با بیان اینکه پس از اختتامیه جشنواره در تاریخ 23 آبان ماه یادواره علامه طباطبایی انجام می شود، بیان کرد: این برنامه اعتباری برای دانشگاه به شمار می رود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.