مدیریت تامین فضای آموزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور گفت: مدیریت خوبی برای تامین فضای آموزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فراهم شده است.

مجید قدمی رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص سرانه دانش‌آموزی برای افراد با نیازهای ویژه گفت: برای دانش‌آموزان در مدارس استثنایی 3 تا 4 برابر یک دانش‌آموز عادی هزینه می‌شود و حتی برای دانش‌آموزان چند معلولیتی و اوتیسم این رقم به پنج برابر می‌رسد.

وی با بیان اینکه در مجموع امکانات قابل قبولی برای این دانش‌آموزان تدارک دیده شده، اظهار داشت: در کلاس‌‌های درس تراکم دانش‌آموزی در بازه 6 الی 11 نفر قرار دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی افزود: برای دانش‌آموزان چند معلولیتی و اوتیسم تراکم بین 4 تا 7 نفر در نظر گرفته شده است.

قدمی با بیان اینکه مدیریتی خوبی برای فضای آموزشی این دانش‌آموزان اعمال شده، عنوان کرد: در مناطق محروم برای دانش‌آموزان کم توان ذهنی که به مرحله مهارت‌های حرفه‌ای می‌رسند در تامین تجهیزات با کمبود مواجه هستیم.

وی بیان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده و با مشارکت خیرین زمینه تحصیل برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فراهم شده و در مواردی که امکان ساخت مدرسه نداشته از طریق مدارس شبانه روزی و ارائه خدمات ایاب و ذهاب این مشکل تا حد بسیاری رفع شده است.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار