مقامات تل آویو اوباما را چهره ای ضعیف، هوادار مسلمانان و ضد یهودی می‌دانند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه اینترنتی سی ان اس نیوز در مطلبی به قلم پاتریک گودیناف نوشت ایمیلهای فاش شده نشان داد مقامات تل آویو ، اوباما را چهره ای ضعیف، هوادار مسلمانان و ضد یهودی می‌دانند. 

 سی ان اس نیوز نوشت: هفته ها پیش از نهایی شدن توافق هسته ای ایران در تابستان سال گذشته، طبق گزارشهای منتشر شده، یکی از سفرای سابق آمریکا در تل آویو  به یکی از مشاوران ارشد انتخاباتی هیلاری کلینتون گفت وقتی عمق بیزاری و بی اعتمادی مقامات فعلی و قبلی اسرائیل را در سراسر طیف سیاسی، درباره رئیس جمهور اوباما می دیدم برایم عجیب بود و بسیار تعجب می کردم. آنها رئیس جمهور آمریکا را فردی ضعیف، طرفدار مسلمانان و ضد اسرائیل می دانستند.

در ادامه این مطلب آمده است: این موضوع در یکی از مجموعه ایمیلهایی بود که استوارت آیزنستات به جیک سالیوان مشاور انتخاباتی کلینتون نوشته بود. این مجموعه ایمیلها را هکرها به دست آورده و در اختیار ویکی لیکس گذاشته و این سایت هم آنها را منتشر کرده است. بسیاری از ایملیهای آیزنستات به سالیوان، حاوی مطالبی درباره توافق هسته ای ایران و تنش در روابط اسرائیل و آمریکاست و به هیلاری کلینتون توصیه هایی کرده است که درباره این موضوعات چگونه صحبت کند و به سوالات پاسخ دهد. آیزنستات در دوران ریاست جمهوری بیل کلینتون در سمتهای مختلفی خدمت کرده است از جمله سفر آمریکا در اتحادیه اروپا بوده است. او هم اکنون عضو هیئت رئیسه موسسه سیاست ملت یهود در اورشلیم (بیت المقدس) است که اندیشکده ای مستقل است. او درباره لو رفتن این ایمیلها گفت که این کار روسها بوده و بخشی از تلاش آنها برای مداخله در انتخابات آمریکاست. درباره مسئله توافق هسته ای، او به هیلاری کلینتون توصیه کرده است که از این توافقنامه حمایت کند اما خیلی به آن علاقه نشان ندهد به همین علت نیز هیلاری کلینتون در مقایسه با دولت اوباما موضعی سختگیرانه درباره این توافقنامه اتخاذ کرده است. او در یکی از این ایمیلها نوشته بود هیلاری کلینتون نمی تواند با این توافقنامه مخالفت کند، زیرا خود وزیر خارجه دولت اوباما بوده است. البته او در ایمیلی که قبلتر فرستاده بود به هیلاری کلینتون توصیه کرده بود در عین حالی که به طور کلی از توافق هسته ای حمایت می کند، اشاره کند که کنگره باید تحریمهای بیشتری را ضد ایران وضع کند.

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار