رييس هيئت مديره صندوق جهانى مبارزه با ايدز، سل و مالاريا از نجات ٢٢ ميليون انسان از سه بيمارى عفونى تا پايان سال ميلادى خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نوربت هازر رييس هيات مديره صندوق جهانى در مراسم افتتاحيه اجلاس صندوق جهاني ايدز، سل و مالاريا که با حضور وزير بهداشت، رئيس هيئت مديره صندوق و نمايندگان کشورهاي عضو امروز در وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: ما امروز دور هم جمع شديم تا نحوه كاهش آمار ايدز، مالاريا و سل را در منطقه مديترانه شرقى كاهش دهيم و در اين منطقه چالش هايى وجود دارد كه ديگرنبايد به علت بيمارى مردم را از دست دهيم.

وى عنوان كرد: تاكنون صندوق جهانى جان ٢٠ ميليون نفر از اين يه بيمارى نجات داده كه تا پايان سال ميلادى اين ميزان به ٢٢ ميليون نفر مى رسد. از طرفى صندوق براى پرداخت هزينه اى برابر با ١٢/٩ ميليارد دلار در سه سال آينده تشويق شده است.

رييس هيئت مديره صندوق جهانى مبارزه با ايدز، سل و مالاريا افزود: تا از سال ٢٠١٧ تا ٢٠١٩  جان ٨ ميليون نفر را نجات و ٣٠٠ عفونت را متوقف مى كنيم. اين هزينه به ما امكان تدوين استراتژى را تا سال ٢٠٢٢ مى دهد تا به اهداف پايدار هزاره سوم دست يابيم.

وی بيان كرد: در كشورهاى مختلف با ظرفيت هاى مختلف بايد آمادگى هاى لازم را داشته باشيم و نسبت به اين سه بيمارى واكنش نشان دهيم تا از طريق انعطاف پذيرى، نو آورى و همكاري با اين سه بيمارى مقابله كنيم.

رئیس هیئت مدیره صندوق جهانی مقابله با ایدز، سل و مالاریا ادامه داد: ما به ایران به علت رهبری و موفقیت در منطقه افتخار می‌کنیم. متاسفانه هنوز کشورهایی هستند که نیاز به همکاری دارند امیدواریم ایران بتواند برای همکاری فرامرزی چهار چوبی را تدوین کند. از طرفی کشورهای مدیترانه شرقی می‌توانند توانایی فنی خود را به کشورهای دیگر منتقل کنند. از شما دعوت می‌کنم تحلیل کاملی در خصوص حقوق مراقبتی در اختیار ما قرار دهید. 

وی دیگر چالش‌های تداوم سرمایه گذاری را سازمان های مردم نهاد خواند و بیان کرد: NGO ها می‌توانند به نظام سلامت کمک کرده و از همه‌گیری این سه بیماری جلوگیری کند. نیاز به گروه‌های حاشیه‌ای و اقلیت‌ها برای همکاری به شدت حس می‌شود. به راستی همکاری، نوآوری و اجرای موفقیت آمیز مدل‌ها سه فاکتور اصلی در راهبرد صندوق جهانی هستند. 

انتهای پیام/ 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار