محمود واعظی با اظهار بی‌اطلاعی از اختلالات موبایلی، اظهار کرد: در خصوص اختلالات وسیع اپراتورها نکته‌ای نشنیده‌ام.

 به گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمود واعظی صبح امروز در حاشیه بازدید از مرکز آمار ایران در جمع خبرنگاران، در رابطه با تمرکز اپراتورها بر بحث ارائه اینترنت و کاهش کیفیت مکالمه، گفت: فکر می‌کنم نمی‌توان اینترنت را به جای مکالمه و یا مکالمه را به جای اینترنت در نظر گرفت. در خصوص اختلالات وسیع اپراتورها نیز نکته‌ای نشنیده‌ام، اما اگر چنین موضوعی را بدانیم قطعا به آن رسیدگی خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در دنیا خود به خود شرایط به گونه‌ای پیش می‌رود که در بستر اینترنت مکالمات تلفنی نیز انجام می‌شود و بخشی از مصرف پهنای باند به این موضوع اختصاص پیدا می‌کند، گفت: در ایران نیز مصرف پهنای باند اینترنت در شبکه‌های مختلف بیشتر به بحث مکاتبات مربوط می‌شد که بعدها به سمت عکس و اکنون به سمت فایل‌های ویدئویی رفته است و در کنار این موارد مردم با استفاده از برنامه‌های مختلف بخشی از مکالمات خود را نیز بر بستر اینترنت انجام می‌دهند.


واعظی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه در نهایت به افرادی که از طریق اینترنتی در سرشماری سال جاری شرکت کرده‌اند چند گیگ اینترنت رایگان تعلق می‌گیرد؟ گفت: ابتدا پیشنهاد شد که به هر یک از افرادی که از این طریق در سرشماری شرکت کرده‌اند یک گیگ اینترنت رایگان داده شود که اپراتورها و دستگاه‌های ارائه‌دهنده اینترنت نیز با توجه به آنکه سرشماری طرحی ملی بود از این موضوع استقبال کردند.

وی ادامه داد: به تازگی رییس مرکز آمار ایران پیشنهادی مبنی بر ارائه‌ی دو گیگ اینترنت رایگان مطرح کرده که در این باره برخی از شرکت‌ها نیز امضاء‌هایی را داده‌اند و ما پیگیری می‌کنیم که شرکت‌های متعهد دو گیگ مدنظر را در اختیار مشترکان خود قرار دهند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۲ ۲۵ مهر ۱۳۹۵
تابحال که ازاین بسته دوگیگ رایگان خبری نشده