وزیر ارتباطات کشورمان در دیدار با همتای آذربایجانی خود بر تعامل هر چه بیشتر دو کشور تأکید کرد.

وزیر ارتباطاتبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ وزیر ارتباطات کشورمان ظهر امروز با رامین قلی‌زاده، وزیر ارتباطات آذربایجان دیدار کرد. محمدجواد جهرمی در این دیدار با اشاره به رشد روابط دو کشور در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، امنیتی و ... در سال‌های اخیر، اظهار داشت "رؤسای جمهور دو کشور دیدارهای زیادی با هم داشته‌اند و به دنبال روابط حسنه دولت‌ها، روابط وزارتخانه‌ها نیز در بحث ماهواره، آی‌تی، همکاری مخابراتی و تجارت الکترونیک و همچنین امنیت سایبری پیشرفت داشته است".

وزیر ارتباطات در بخش دیگری از اظهاراتش گفت "در دیدار امروز در همه زمینه‌ها به‌ویژه در زمینه‌های حاکمیتی صحبت شد. مهم این است که دو کشور تصمیم گرفتند از تجربیات یکدیگر بهره ببرند". جهرمی در ادامه گفت "قرار بر این شد که تجربیات شرکت‌های دانش‌بنیان و ماهواره‌ها و سایر موارد بین دو کشور رد و بدل شود به همین دلیل وزیر آذربایجان از برخی شرکت‌ها مانند پارک فناوری پردیس دیدن خواهد کرد".

وزیر ارتباطات با اعلام خبر برگزاری نمایشگاه "باکو تِل" در آذربایجان ابراز امیدواری کرد که شرکت‌های ایرانی حضور فعال داشته باشند. وی افزود "تصمیم بر این شد که سایت مشترکی برای کالاهای ایرانی و آذربایجانی ایجاد شود تا شهروندان دو کشور بتوانند از آن بهره ببرند و  پست‌بانک و مجموعه پیام در کرج برای این کار آماده خواهد شد".

وزیر ارتباطات در پایان سخنانش از سفر وزیر ارتباطات آذربایجان و هیئت همراه به استان البرز و دبدار از مجموعه هواپیمایی پیام خبر داد.

ارتباط تنگاتنگی بین وزارت‌خانه‌ها برقرار است

در ادامه این دیدار وزیر ارتباطات آذربایجان نیز سخنان کوتاهی ایراد کرد. وی اظهار داشت "این چهارمین ملاقات ما است و از دعوت شما بسیار سپاسگزارم، ما امروز با گروه کاملی در حضور شما هستیم. نظر ما این است که کارگروهی تا اواخر هفته آینده ایجاد شود".

وی اظهار داشت "کارهای مشترکی در حوزه فضایی و تکنولوژی داریم و قرار است بین روسیه، جمهوری آذربایجان و ایران در رابطه با پست قراردادی امضا شود".

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار