استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مدیران دستگاه های مختلف اجرایی برای جذب 670 میلیارد ریال سهم این استان از محل اسناد خزانه اسلامی در بودجه سال جاری برای پرداخت بدهی های سازمان ها تلاش کنند.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید موسی خادمی در شورای برنامه ریزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: این میزان اعتبار برای پرداخت بدهی دولت به پیمانکاران، شهرداری ها و برخی دستگاه های خدمات رسان است.

وی تصریح کرد: این میزان تخصیص نیز برای 6 ماهه نخست سال جاری بوده است و تمامی دستگاه های اجرایی باید در اسرع وقت نسبت به تهیه و ارسال میزان بدهی خود به اداره کل اقتصاد و دارایی استان اقدام کنند.

خادمی بیان کرد: از مجموع یک هزارو 790 میلیارد ریال بودجه عمرانی تخصیصی سال جاری تنها 21 درصد آن نقدینگی و مابقی نیز باید از طریق فروش اوراق تأمین شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: زمان سررسید اوراق نیز برای 2 مدت زمان در سال جاری و سال آینده مشخص شده است.

وی گفت: زمان سررسید اوراق در سال جاری 19 دی و برای سال 96 نیز 19 بهمن مشخص شده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به احتمال تقدیم لایحه بودجه پیشنهادی سال 96 در 14 آذر امسال از سوی دولت به مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مدیران به ویژه در زمینه اعتبار طرح های ملی و ملی استانی شده خود از هم اکنون رایزنی و درخواست های خود را با وزارتخانه های مربوطه برای افزایش پروژه های عمرانی آغاز کنند.

وی گفت: برخی پروژه های مربوط به سفر هیات دولت به این استان نیز که به تصویب رسیده باید در بودجه سال آینده لحاظ شود که مدیران مربوطه باید از این مهم غافل نشوند.

رئیس سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست گفت: یکی از تاکید های مهم دولت در برنامه ششم توسعه همچنان واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی است.

حسن نوروزی اظهار داشت: گسترش بهبود خدمات کیفیت عمومی و برنامه طرح تحول سلامت نیز از دیگر محورهای مهم و مورد تأکید در برنامه ششم توسعه است.

وی استفاده از اسناد خزانه اسلامی را فرصتی مغتنم در راستای پرداخت بدهی های دولت به پیمانکاران و برخی دستگاه های خدمات رسان دانست و گفت: میزان قابل توجهی از اعتبارات عمرانی استان ها نیز از همین طریق تأمین خواهد شد.

وی با اشاره به تخصیص 47 میلیارد ریال از محل بودجه سال جاری مربوطه به جریمه های رانندگی در استان نیز گفت: شرایط پرداخت این مبلغ متناسب با میزان جریمه های رانندگی در شهرهای مختلف استان توزیع خواهد شد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.