گروهی از محققان و دانشمندان به دنبال گرفتن تائیدیه از سازمان ملل متحد برای ایجاد کشور جدیدی در فضا به اسم ازگاردیا (Asgardia) هستند. این گروه حتی کار ثبت‌نام متقاضیان شهروندی را شروع کرده و یک مسابقه طراحی پرچم راه انداخته‌اند.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، ایده تشکیل این کشور فضایی از سوی دانشمندانی که مقام‌های ارشد این کشور خواهند شد در کنفرانسی خبری در پاریس مطرح شد.
 
نام این پروژه که ازگاردیا نام دارد برگرفته از نام شهر اسطوره‌ای در افسانه های خدایان اسکاندیناوی است. قرار است اولین ماهواره این پروژه در سال ۲۰۱۷ به فضا پرتاب شود و رهبران این کشور فضایی می‌خواهند به تدریج در جایی ایستگاهی فضایی ایجاد کنند تا تعدادی از ۱۵۰ میلیون شهروند نهایی این کشور در آن به کار و زندگی بپردازند.
 
به گفته ایگور آشوربیلی بنیانگذار این پروژه عجیب، در این کشور دموکراسی حاکم خواهد بود درحالی که تاکید اصلی بر آزادی فردی در راستای توسعه فناوری‌های فضایی است.
 
کارشناسان حقوق بین‌الملل می‌گویند این کشور جدید با داشتن شهروند،‌حکومت و مکانی برای زندگی به تدریج از سه شرط از چهار شرط سازمان ملل برای به رسمیت شناخته شدن به عنوان یک کشور برخوردار خواهد شد. تشکیل کشور جدید اما منوط به رای‌گیری و به دست آوردن اکثریت آرا مجمع عمومی سازمان ملل متحد است.
 
علاقمندان به شهروندی این کشور جدید می‌توانند از طریق وب‌سایت پروژه برای حضور در ازگاردیا ثبت نام کنند تا شاید به عنوان یکی از ۱۰۰ هزار شهروند اولیه این کشور انتخاب شوند.
 

منبع: خبرآنلاین

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار