معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه وبودجه کهگیلویه و بویراحمد گفت: 220 هزار نفر از جمعیت استان در سامانه سرشماری عمومی نفوس و مسکن 1395 به صورت اینترنتی ثبت شد.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ علی شهابی گفت: تاکنون 55 هزار خانوار کهگیلویه و بویراحمدی اطلاعات آماری خود را در سامانه اینترنتی به نشانی WWW.SARSHOMARI 95.IR ثبت کرده اند.

وی بیان کرد: شهرستان دنا با 44 درصد و چرام با 42 درصد در جایگاه اول و دوم شرکت در ثبت نام سرشماری نفوس و مسکن کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند و شهرستان بویراحمد با 22 درصد مشارکت کمترین استقبال را از این طرح ملی داشته اند.

شهابی تصریح کرد: این استان به نسبت جمعیت رتبه یازدهم مشارکت در سرشماری اینترنتی نفوس و مسکن در کشور را دارد.

وی با تقدیر از همکاری فعالان روستائیان افزود: برخی از روستاهای پرجمعیت کهگیلویه و بویراحمد 100 درصد از جمعیت آنها در سرشماری اینترنتی شرکت کرده اند.

شهابی با اشاره به این که در سرشماری سال 1390، حدود 500 مأمور کار سرشماری در این استان را به عهده داشت، ادامه داد: در این سرشماری تعداد مأموران آمارگیر در کهگیلویه و بویراحمد به 183 نفر کاهش یافته است.

وی بیان کرد: صرفه جویی اقتصادی، دقت و صحت بالاتر داده ها آماری و سرعت در نتایج سرشماری و آمار از مهم ترین مزایای اجرای طرح سرشماری به صورت اینترنتی است.

شهابی ابراز کرد: دولت برای تشویق مردم به شرکت در این طرح، جایزه 10 میلیون ریالی به صورت قرعه کشی در نظر گرفته که تاکنون چند نفر در کهگیلویه و بویراحمد برنده این جایزه نقدی شده اند.

وی گفت: این سرشماری در 2 مرحله شامل اینترنتی و حضوری برگزار می شود که مرحله نخست از سه تا 27 مهر و مرحله دوم نیز از 28 مهر تا 28 آبان سال جاری است.

شهابی افزود: آمارگیران در مرحله حضوری نیز با مراجعه به درب منازل علاوه بر راستی آزمایی 12 قلم اطلاعات وارده از سوی مردم را در سامانه به ثبت می رسانند.

معاون آمار و اطلاعات سازمان برنامه و بودجه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انتظار می رود کسانی که هنوز اطلاعات آماری خود را ثبت نکرده اند در مهلت باقی مانده برای شرکت در این طرح اقدام کنند.

وی گفت:95 مأمور سرشماری در مناطق شهری، 70 نفر در روستاها، 10 نفر به صورت تلفنی در ستادها و هشت نفر هم برای مکان هایی نظیر زندان ها، پادگان ها و خوابگاه های دانشجویی و سایر موارد این چنین ساماندهی شده اند.

شهابی عنوان کرد: در صورتی که خانوار در زمان حضور مأمور سرشماری غایب باشد کارتی در زیر درب واحد مسکونی انداخته می شود که افراد با تماس از طریق شماره تلفنی که بر روی کارت درج شده اطلاعات خود را به ستاد سرشماری اعلام می کنند.

وی افزود: آمار و اطلاعات جمع آوری شده در این سرشماری محرمانه بوده و مورد استفاده هیچ فرد و یا دستگاه اجرایی خاصی قرار نمی گیرد.

استان 700 هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد در جنوب غربی ایران قرار دارد.


انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.