استاندار کرمان گفت: تمام نهادها باید در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی پای کار بیایند تا از همه ظرفیت ها برای ایجاد دانش اقتصادی استفاده شود.

برای  تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی  تمام نهادها پای کار باشندبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، علیرضا رزم حسینی در نشست مشورتی بخشداران، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی شهر و روستا استان کرمان با محوریت اقتصاد مقاومتی افزود: نهضت اقتصاد مقاومتی باید با همکاری همه سازمان ها و نهادها در راستای تحقق سیاست های اقتصاد مقاومتی در استان کرمان راه اندازی شود.

وی تاکید کرد: نباید اجازه داد اختلافات سیاسی در حوزه های مختلف در روند توسعه استان کرمان خللی ایجاد کند زیرا موردی برای اختلاف نداریم.

وی به پیشینه اقتصادی کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: در دوران دفاع مقدس، اقتصاد کشور اقتصاد جنگی بود و بخشی از پول نفت باید برای تقویت بنیه دفاعی کشور و بخشی دیگر نیز برای تامین اقلام مصرفی مردم صرف می شد.

استاندار کرمان خاطرنشان کرد: اقتصاد کشور در دوران جنگ تحمیلی، اقتصادی کوپنی، دستوری و دولتی بود و برای اداره جنگ مجبور به استفاده از این اقتصاد بودیم.

رزم حسینی خاطرنشان کرد: در دوران بعد از جنگ نیز کارخانجات کشور تعطیل شد و تولید نفت بسیار پائین بود و با خرابی های به جا مانده از جنگ، دولت وقت باید ضمن سامان بخشی به خرابی ها، اقتصاد کشور را نیز سامان می بخشید.

وی ادامه داد: در این راستا اقدامات خوبی انجام شد و ضمن راه اندازی کارخانجات و افزایش تولید سیمان و برق ، چرخ اقتصاد کشور به راه افتاد.

استاندار کرمان با بیان اینکه در دولت هفتم و هشتم نیز رشد اقتصادی چشمگیری را شاهد بوده ایم گفت: طبیعی است هر دولتی که در مسند امور قرار می گیرد کاستی هایی نیز داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه دولت نهم و دهم می بایست سند چشم انداز 20 ساله کشور که تصویب و ابلاغ شده بود را اجرایی کند گفت: در آن دولت خیلی به این سند توجه نشد و با افزایش تحریم های کشور، قیمت نفت کاهش و فشارهای بین المللی به صورت فزاینده علیه نظام پدید آمد.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اجرایی نشدن سند چشم انداز 20 ساله کشور در برخی از بخش ها در رتبه های پائینی هستیم.

استاندار کرمان با اشاره به تائید اقتصاد مقاومتی برای استحکام بخشی به اقتصاد کشور در برابر فشارهای خارجی عنوان کرد: دولت تدبیر و امید نیز بلافاصله ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را تشکیل داد تا این مهم هر چه بهتر در کشور اجرایی شود.

وی با بیان اینکه وابستگی اقتصاد کشور به نفت یک بیماری مزمن است و اقتصاد کشور را شکننده می کند گفت: روح اقتصاد مقاومتی، اقتصاد مردمی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز به صراحت بر این موضوع تاکید کرده اند.

رزم حسینی با تاکید بر اینکه همه دولت ها در حوزه زیرساخت ها اقدامات بسیار خوبی داشته اند افزود: امروز اقتصاد مقاومتی به دنبال این است که در حوزه اقتصاد خانوار و اقتصاد روستایی به توفیقات خوبی دست پیدا کنیم.

انتهای پیام/ح
میرزادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.