مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: تولید ماهی در این استان در 6 ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته 20 درصد افزایش یافته است.

به  گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ کورش یزدان پناه گفت: امسال 6 هزار تن ماهی در کهگیلویه و بویراحمد تولید شد، در حالی که در مدت مشابه سال گذشته پنج هزار تن ماهی در این استان تولید شده بود.

وی تصریح کرد: بهره برداری از چند طرح تولید ماهی سردآبی و گرم آبی دلیل اصلی این افزایش تولید بوده است.

یزدان پناه بیان کرد: پیش بینی می شود تا پایان سال جاری 14 هزار و 500 تن ماهی در کهگیلویه و بویراحمد تولید شود.

وی اظهار کرد: هم اکنون 200 واحد تولید ماهی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که نسبت به 2 ساله گذشته 20 مزرعه افزوده شده است.

یزدان پناه گفت: هم اکنون یک هزار و 504 نفر در زمینه تولید ماهی این استان مشغول به کار هستند که با راه اندازی واحدهای جدید تا پایان سال 95 اشتغال زایی این بخش به یک هزار و 650 نفر خواهد رسید.

وی اظهار کرد: 380 میلیارد ریال اعتبار برای احداث و سرمایه در گردش مزارع تولید ماهی این استان پرداخت می شود.

یزدان پناه بیان کرد: از این میزان اعتبار 230 میلیارد ریال تسهیلات بانکی برای احداث 40 مزرعه و 150 میلیارد ریال نیز برای تأمین سرمایه در گردش این واحدها پرداخت خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه 40 مزرعه دارای پروانه بهره برداری به بانک ها معرفی شده است، تصریح کرد: این بودجه در سفر هیات دولت به کهگیلویه و بویراحمد تصویب شد.

مدیر شیلات سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: با راه اندازی این واحدها 2 هزار و 400 تن به تولید ماهی در این استان افزوده می شود.

وی بیان کرد: سرزمین کهگیلویه و بویراحمد با وجود چشمه ها و رودخانه های پر آب از شرایط مناسبی برای توسعه آبزی پروری برخوردار است.

یزدان پناه عنوان کرد: در مناطق گرمسیری ماهیان گرم آبی و در مناطق سردسیری قزل آلا ظرفیت مناسبی برای توسعه و درآمد زایی است.

کهگیلویه و بویراحمد یکی از قطب های تولید ماهی قزل آلا در کشور است به طوری که براساس گزارش ها حدود 1.6 درصد تولید ماهیان سردآبی جهان و 10 درصد تولید ماهیان سردآبی کشور را تأمین می کند.

به گفته مسئولان میزان سرانه مصرف ماهی در استان هم اکنون پنج و نیم کیلوگرم است که پیش بینی می شود در افق 1404 میزان سرانه مصرف ماهی در این استان به بیش از 10 کیلوگرم برسد.



انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.