مشاور رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان در امور بانوان، بر ضرورت توانمندسازی و افزودن مهارت بانوان شاغل تاکید کرد.

ضرورت توانمندسازی و افزودن مهارت زنان شاغلبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ شهره علیمحمدی در همایش سلامت زنان شاغل با بیان اینکه زنان به عنوان ستون اصلی خانواده و پرورش‎دهنده نسل آینده، نقش بسیار مهمی را در اجتماع ایفا می‌کنند؛ توجه به مسائل فیزیولوژیک، دوران قاعدگی، بارداری، شیردهی و یائسگی در آنان را حائز اهمیت خواند.

وی افزود: اشتغال به کار توسط زنان از ایام قدیم وجود داشته است؛ اما با توجه به تغییرات به وجود آمده پس از انقلاب صنعتی شاهد حضور بیش از پیش بانوان در عرصه‌های اجتماعی هستیم که موجب شده است تا این قشر از جامعه در معرض خطر بیشتری از بیماری‌های جسمی و روحی قرار داشته باشند.

مشاور رئیس دانشگاه در امور بانوان گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه کرد و افزود: برنامه‌های متعدد توسط امور بانوان دانشگاه در هفته ملی سلامت زنان شامل برنامه‎های خودغربالگری و بررسی سالانه زنان با استفاده از نظرات گروه‌های مختلف پزشکی با هدف افزایش توانمندی زنان انجام شد که در سال گذشته محور آنان نقش سلامت زنان بر محیط زیست بود.

علیمحمدی افزود: امسال بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در مورد اینکه «آرامش زن در خانواده مسئله بسیار مهمی است که باید به آن توجه شود»، محور برنامه‎های امسال هفته سلامت زنان را «زنان شاغل» و موضوع سلامت، امنیت و آرامش آنان برشمرد که بر اساس آن برنامه‌های متنوعی با همکاری گروه روانپزشکی دانشگاه اجرا می‌شود.

رئیس مرکز آموزشی درمانی فاطمیه با بیان اینکه به دلیل نقش پررنگ‌تر زنان در خانواده به عنوان همسر و مادر، کمتر به بعد اجتماعی آنان توجه شده است، ادامه داد: زنان شاغل؛ فعال‌تر، پرتحرک‌تر و با اعتماد به نفس بالاتر نسبت به زنان خانه‌دار هستند که استرس بیشتری را به دنبال دارد.

وی، استفاده از مطالب آموزشی ارائه شده در همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی توسط زنان را با هدف تعامل بیشتر با خانواده خواستار شد.

علیمحمدی از همسران زنان شاغل خواست تا از زحمات همسر و مادر فرزندان خود در مناسبت‌های مختلف با هدف دلگرم کردن آنان قدردانی کنند.

انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.