معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش همدان گفت: در 50 مدرسه پر جمعیت استان نماز جماعت و گفتمان های دینی انجام می شود.

اجرای طرح امین در مدارس استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛حسن آقا یوسفی با اشاره به اینکه در 50 مدرسه پرجمعیت استان همدان به شکل مستمر یک روحانی مستقر شده و برپایی نماز جماعت و گفتمان‌های دینی را انجام می شود افزود: مدارس پرجمعیت استان در اولویت برگزاری نماز جماعت هستند.

وی ادامه داد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و اسناد بالادستی آموزش و پرورش، در همه مدارس نیم ساعت به عنوان زنگ نماز به صورت رسمی اختصاص داده شده است.

آقایوسفی با بیان اینکه کمبود نمازخانه و کم جمعیت بودن برخی از مدارس استان را از مهمترین عوامل عدم برپایی نماز جماعت دانست وخاطر نشان کرد:چون اعزام مبلغ به مدارس استان شرایط و مقرارت خاصی دارد بر این اساس  مبلغانی که قدرت بیان بالایی دارند  و میتوانند بشکل تخصصی به شبهات پاسخ دهند اعزام خواهند شد.

وی با بیان اینکه متأسفانه مبلغانی که شرایط لازم برای اعزام به مدارس در آنها احراز شده باشد، کم هستند، ابراز کرد: بر اساس آموزش‌هایی که به مدیران و مربیان پرورشی داده شده است، در صورتی‌که مدرسه‌ای فاقد نمازخانه و فضای مناسبی برای برپایی نماز باشد، مدیران می‌توانند در مدارس روستایی دانش‌آموزان را به مساجد ببرند.

معاون آموزش و پرورش استان همدان تصریح کرد: هزینه ایاب و ذهاب طلابی که برای برپایی نماز
جماعت به مدرسه می‌روند، از سوی آموزش و پرورش و حقوق‌های دریافتی آنها نیز از سوی حوزه‌ها پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/ج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار