رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان از راهیابی نمایشنامه "نغمه موش‌های فاضلاب" به نخستین جشنواره مونولوگ‌های ١٥ دقیقه‌ای خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، حسین نجفی رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان گفت:نخستین جشنواره به همت گروه نمایشی موعود، مؤسسه فرهنگی هنری چند منظوره سپیده دم صبح موعود و بخش خصوصی و نیز نهادهای فرهنگی و هنری شهر تهران برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه جشنواره مذکور ویژه نمایش‌های کوتاه حداکثر تا ١٥ دقیقه است، گفت: طبق فراخوان هر گروه باید متشکل از یک بازیگر باشد زیرا هدف اصلی این جشنواره بیان و بدن و خلاقیت بازیگران است.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان تصریح کرد: اصول اصلی این جشنواره بر مبنای بازی است و داوری‌ها بیشتر حول محور بازی است و در داوری‌ها به سه مقوله (کارگردانی، متن و طرح و بازی) جایزه تعلق خواهد گرفت.

وی با اشاره به اینکه طبق فراخوان ١٤٠ متن نمایشی به دبیرخانه جشنواره ارسال بود گفت: از این تعداد ٥٤ متن برای حضور مرحله بازبینی برگزیده شدند که از جمله آنها "نغمه موش‌های فاضلاب" به نویسندگی و کارگردانی علی رضایی‌راد است.

نجفی با بیان اینکه بازبینی نمایش‌ها از ٢١ آبان ماه بمدت ٥ روز و به صورت حضوری برگزار می‌شود، افزود: این جشنواره با هدف شناسایی استعدادهای جوان و بازیگران و علاقمندان به هنر بازیگری برگزار می‌شود.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان در ادامه گزارشی از وضعیت فعالیت انجمن‌های نمایشی در استان ارائه کرد و گفت: در حال حاضر ١٠ گروه نمایشی تئاتر در استان زنجان فعال است.

وی با اشاره به برنامه‌های انجمن مبنی بر افزایش گروه‌های نمایشی فعال در استان افزود:امیدواریم ١٠ گروه نمایشی مذکور در سال جاری به ١٥ عدد افزایش پیدا کند.

رئیس انجمن هنرهای نمایشی استان زنجان همچنین به رتبه‌بندی گروه‌های نمایشی نیز اشاره کرد و گفت: در صورتی که گروه نمایشی در طول سال پایین نیاید، درجه فعالیت آن تنزل پیدا می‌کند.


انتهای پیام/ ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.